RSS

Klantigt

17 Mar

men felkonstruerat lågt ”staket” vid parkeringen på CSK som är lika långt som en kombi gör ju att man inte har någon svängradie och den var så låg att den inte syntes… hade varit ordningsam och backat in längst med”staketet” då jag var först in den parkeringsplätten när jag kom dit i morse för att göra puppröntgen. När jag skulle åka så rullade jag sakta fram som man gör och höll koll på bilen mitt emot och svängde och kände att det tog emot och tog stopp – satan! Backade bak och tragglade mig ut till slut svärandes.. kikade på det när jag kom till jobbet och såg då att det var dragmärken som skadat lacken. Nästa gång jag var ute och kollade lite mer ingående såg jag att jag glidit mot det runda betongbenet med balken/tröskeln vid bakdörren så det är intryckt ”längs med” lite men ändå så att lacken är knäckt. Blir så trött. Men det är första jag gör med den sedan jag köpte den. Framdörren backade ju Krillan in i med dragkroken i full fart så den är bytt. Nåja. Får väl ta det på drulleförsäkringen om det nu måste fixas. Får köpa färg och fixa till så det inte blir rost. Märkena på dörren är inte så farliga även om de är onödiga.. gick ju i snigelrullning som tur är annars hade det blivit värre. Men att göra ett så långt staket är ju dumt som busen, halva längden hade räckt gott och väl. Alla kör ju inte en liten Lupo liksom. Ska inte stå vid det staketet något mer.

Händer mycket på jobbet nu och jag är glad att jag är fristående konsult kan jag säga. Väldigt glad.

For iväg vid 14-tiden och åkte till optikern med bågarna. Provade fler där och får jag onödigt med pengar över och glasen funkar så får det nog bli ett par till att byta med, då kan man ta lite mer vågade bågar tänkte jag. Hon är väldigt prisvärd så det fanns många roliga alternativ. Vi blev sittandes och prata en lång stund om allt mellan himmel och jord så den timmen flög iväg. Gick i parallellklass med hennes syster så vi har lite gemensamma referenser och samma inställning till livet så det var gott att få prata med henne.

Här hemma fick jag mindre roligt besked men håller tummarna att det kommer gå bra. Lite orolig väntan är det allt. Konstaterar som sagt åter igen att man skall ta vara på sina dagar för man vet ju aldrig vad livet lägger i skålen från dag till dag och skjuta upp och göra sen kanske aldrig blir av för sen kanske aldrig kommer..

framtid

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 mars, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
