RSS

Trädgårdssöndag

20 Mar

Ahh! Njuter av varje sekund man kan vara ute! Alpollen till trots. Pip i röret och ögonen rinner men vem orkar bry sig, finns piller 🙂 Först drog jag med mamma ut på en premiärtur med stavarna för hennes del på förmiddagen. Hon hade lite känning av ljumsken och stannade vid 70 skylten och vände och jag ökade tempo och pinnade runt växeln/loppis och slöt upp vid missionshuset så knatade vi hemåt igen. Lite lagom start. Efter lunch lastade jag in trädgårdssågen, stora och lilla sekatören och mamma körde bort till Vita Huset och jag tog apostlahästarna och njöt av solen. Sågade och beskar det gamla äppelträdet så får vi se om det tycker vi var ok eller om det ger upp 🙂 Gick hem igen och kom på att jag måste klippa ner de stora ruskorna till Ölandstokar nedanför uteplatsen. Sagt och gjort. Sega men jag var envis 🙂 Lite spak i armarna blir man. Drog riset till baksidan av logen och det blev några vändor. Härligt! Snart gått lika mycket som vi gjorde igår 🙂 Drygt 7000 steg fick vi ihop igår. Trots att man satt på rumpan 5-6 timmar.

Gårdagen då,  ja jösses vad bra det var!! Denne Orup, kan ni komma iväg på honom så gör det! Soulmästare är han. Sjöng med i varje låt och attans vad texter som guppar i onödiga minnet 🙂 Publiken var med på noterna och de verkade nöjda med oss
2016-03-19-Orup
Det var TV-inspelning för TV4 som skall visas senare i höst, efter turnén är klar kan jag tro. Så innan föreställningen började så fick vi vara ”spontana” och klappa och tjoa med olika variation. För att vara matiné var folket ovanligt på hugget. Några var väl i lagom form efter lunchen kan jag tro 🙂 Stella på percussion hade kameran i facet typ hela tiden, han måste varit betuttad i henne 🙂 Härlig utstrålning hade hon och musikerna var med i baletten också så det var svettigt för kameramännen att hålla koll, hålla sig undan och hålla sig framme.
2016-03-19-stella
Hade dansglada damer på vår sida så de filmade en del mot dem, spörres om vi fastnar på bild i bakgrunden eller om vi är med bild utan att veta om det, var bäst att se glad och engagerad ut hela tiden. I o f inga svårigheter alls 🙂
När det till slut var över – Gräver guld i USA som avslutande allsång,  oj vilket ös – så var jag snabbare än Ville Vessla och var först ut och hämtade jackorna så vi kom iväg snabbt. Knatade mot Heden-parkeringen där vi hade bilen och utanför arenan blev syrran lite kaxigt busig med sitt FBK-märke  🙂 (ja hon är en fryslort och har mössa (och dubbla jackor.. ) när en annan tycker det är varmt, EDS-drabbade är sådana)
FBK
Vi delade en pizza på Papa Joe’s (gôrgoa ä di) och så for vi hemåt. Landade hemma vid 21:30 så det blev inte så sent. Smidigt med matiné och man sparar kostnad för hotellrummet också. Visst, skall man ränna runt och shoppa är det väl mysigt att stanna kvar, men det var jäkligt skönt att somna i sin egen säng och att ha hela söndagen hemma. 60 mil in alles och syrran gillar att köra och hittar bra i Lisebergsområdet med bilen så det är inga problem att köra. Tre stopp på väg dit och ett på väg hem klarade vi oss bra med. På vägen dit stannade vi till vid Bloms och gick runt där lite och sträckte på benen. Det var nyinvigning så det blev cider och god chokladbit när vi gick in. Lite samma upplägg som Hem & Hobby i Hjo så det kändes hemma. Höll på att få ha haklapp när jag kom till en heeel långvägg full med lyktor i alla former och storlekar, ja jösses, kunde ha köpt halva affären 🙂 Men stillade mig. Däremot fick det hänga med en metallkorg och en trepack med plastbastkorgar som jag skall plantera i. Gillar när man kan använda korgar istället för krukor. Vi får se hur det blir. Gråa korgarna har jag tänkt mig penséer och narcisser i till att börja med och så klä metallkorgen med mossa och så klura på vilka blommor som skall få bo i den i år. Eller så blir det något annat.
Korgar
Kliar som busen i fingrarna att få börja göra i ordning för säsongen! Skall försöka vara ledig i maj så långt det går, eller ja jobba hemifrån i alla fall, så kan jag administrera lite och sedan hoppa över till renovering och plantering. Skall försöka hinna med och komma igång med gjutningen i år också. Fanns inte ork och motivation i fjol. Städa undan lite på bänkarna i garaget så har jag utrymme att vara på. Mjölkkammaren skall gå från förvaring av dunkar och motorsågar till hobbyrum hade jag tänkt mig. Avyttrade ju den gamla svarven ifjol så jag skall se om morbror Kjell kan hjälpa mig att göra en arbetsbänk där. Lite klurig ingenjörstänk och ritande är bra att ha till hands så blir det rätt på en gång 🙂

Jobbar måndag-onsdag kommande vecka så får det blir tredagarsveckor efter påsk om det nu inte blir något speciellt på jobbet då så de vill ha mig på plats. Flexibelt får det vara. Men först tar vi påskveckan. Ska bli mysigt att träffa Västeråsgänget och så blir det nog en sittning med Sven också då de skall vara i torpet över helgen. En rejäl omgång med healing är aldrig fel. Får väl en massa skäll på saker man inte gör som man bör men den snigeln på ögat får man ta 🙂 Ja ja säger man och så fortsätter man som vanligt ha ha. Men han är en mästare på att ge healing och man mår jäkligt bra efteråt. Hans sambo är en så go människa så att bara få sitta och prata med dem mår man superbra av. Gillar dem skarpt. Tyvärr var Karin hos sin dotter i Danmark så vi kunde inte ses. Vi får se till att hon kommer hit i sommar istället. Goa människor. Så jag hoppas på en rejäl energiboost med hem från Västeråsbesöket.

Det var den helgen det gott folk. Hoppas att ni har haft en härligt helg på ert håll. Svejs!

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 20 mars, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
