RSS

Avklarad tisdag

22 Mar

Fullt upp och lite till men till slut kunde jag vända hemåt vid 14:30. Fick ett infall och for in till Blomsterlandet. Spetsade in mig på vagnarna utanför som var fulla med härliga penséer – Heej! Mäh… tiggare utanför… snacka om att det inte riktigt stämde överens. Sa hej och tog med mig ett par tråg och sprang igenom till uterummet och fick med lite narcisser. 130 kr gick det på och räckte till lådan vid mjölkkammarsfönstret, piffade upp ramen med välkommen på och så tre olika planteringar till norra altanen. Krafsade fram lite bränd hästdynga i hagen och blandade i blomlådan vid fönstret så kan det vara så tills tagetesen har växt till sig fram på tidiga sommaren. Även om det garanterat kommer att snöa mer så vill jag känna in våren med lite upplyftande blommor så här års.

Tråkiga nyheter igår då goa fd närmsgrannen hade somnat in ♥ . Hon blev 95 år så hon fick ett långt liv. Bodde på hemmet i storbyn sista tiden. De har ju liksom alltid funnits där och det är tråkigt när den generationen försvinner med fler och fler även om man vet med sig att det liksom hör till. Tänkte på det när jag for in till jobbet i morse. Vi sa alltid Tant eller Farbror före namnet när vi var små. Tant Astrid, Tant Inez, Tant Aslaug och så Farbror Ivan, men andra i samma ålder sa vi inte farbror och tant framför. Knepigt. Så skulle man ju aldrig säga idag, men det var något kärvänligt över det på något sätt.

Stängde av terror rapporteringen till slut, orkar inte med mer idag.

En dag kvar att jobba före påskledigheten – den kommer sitta som en smäck. Håller bara tummarna att folket omkring mig inte däckar i förkylning.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 22 mars, 2016 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Avklarad tisdag

  1. Znogge

    23 mars, 2016 at 12:07

    Hos oss sitter det numera tiggare utanför varje affär och jag orkar inte säga hej längre. Stöttar inte verksamheten utan går bara förbi…

    Trevligt med lite nytt i blomsterväg när man anar vårens ankomst!

    Trevlig onsdag!

     
    • Suttecity

      23 mars, 2016 at 12:47

      Nej pengar har jag aldrig gett men försöker säga hej om jag är på humör. Blommor är aldrig fel ☺. Same to U! Kram

       
  2. Tant Otto

    24 mars, 2016 at 08:58

    Ingen undgår döden..och ju äldre man blir ju påtagligare blir den. Fler och fler försvinner och det blir tomt efter dem som har funnits där i alla år man levt. Så är det ju och det är sorgligt..men en del av livet. jag var förskonad länge ändå från att missta någon..min farfar gick först då var jag 26 år.
    Jag förstår de äldre som mister sina vänner en efter en ..deras värld blir ju än tommare.
    Tiggare ja dem möter man på överallt …jag säger oftast hej men ger dem inget. Har för mig att de skulle förbjuda tiggeriet ..men fattar inte hur de ska kunna det. Tiggarna har det inte lätt ..och de säger att de har det än värre i sitt hemland ..så vore det inte bättre att hjälpa dem i sitt hemland?

    Blommor har jag planterat på balkongen …det är roligt att sköta om och få dem att frodas och att överleva 🙂
    Kram och Ha en skön Glad Påsk

     

Kommentera

 
