RSS

Lite tebax

24 Mar

på skatten blir det, innan jag har F-skattedeklarerat vill säga. Har inte en susning om hur det ser ut. Har ju dragit in betydligt mer kulor under 2015 än tidigare år men det är ju resor och annat som skall dras av så får vi väl se vart det landar. Vågar inte rör något av det som sitter på kontot innan jag vet vart det landar 🙂

Vaknade prick på samma tid som vanligt utan larmet på, men gott att somna om en stund och styra morgonen själv.

Tagit en stavtur och mojjat ute så nu är tunnorna till regnvattnet  på plats, kommer väl snöa och frysa men det är ju inte några hysteriska minusgrader. Ser lite mer ombonat. Konkat bort alla markiser som låg på baksidan efter fönsterbytet som nu kommit fram ur snön så de fick flytta in på logen för senare avfärd mot sopstationen eller om ”någon2 tycker de är ”bra att ha” så försvinner de nog ändå. Finns fler saker som skall bort men jag får väl ta ett snack med innehavaren om detta.

Solen skiner men det blåser rejält, ändå är det annan luft. Pollensäsongen igång så nu får man knapra allergipiller ett tag framöver. Igår när jag varit hemma ett tag så började det hetta som busen på vänstersidan av ansiktet och när jag tittade mig i spegeln var det rött långt ner på halsen och kliade lite. Hade inte ätit eller gjort mer än prata i telefon så jag vete fåglarna vad jag reagerade på. Tog en tablett just in case och det landade och på kuppen klarnade det i snoken 🙂 Alpollen är igång, björk känner jag av men alen är värre. Sedan blir det gräs och gråbo efter midsommar så säsongen är lång. Skit samma för jag längtar nästan ihjäl mig efter att få komma ut i grönskan igen!

Mamma ringde LF för att säga upp försäkringen och få omförhandla/få ny offert. Berättade åter för honom hur det gått till och han tycker att det verkar helt åt håvitte precis som vi tycker en han rådde mamma att avvakta svaret från ARN innan hon gör mer åt det så att det inte blir mök med att det är uppsagt. Personerna som haft mailkonverastionen och utlåtanden verkar inte ha med dem att göra egentligen och amatören som tog emot ärendet i somras är inte skadereglerare… så det har blivit galet från början. De har ju anställt sådana nu. Ja så vi får väl se vart det landar. Vore skönt att få ett avslut åt något håll så vi kan börja åtgärda skiten och ha något mindre att fundera på.

Skönt att vara ledig i alla fall. Lite pyssel med jobbet hemifrån med mail och annat men det blir inte många timmars jobb. Gôtt att slippa åka in till stan. 5 dagar ledigt, inte dumt alls det. Klara av april bara så kan man börja ladda om batterierna sedan och hinna med sig själv igen.

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 mars, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
