RSS

Hemma igen

27 Mar

och hur mysigt och gott det än må ha varit under helgen var det väldigt skönt att landa hemma i SutteCity igen.

Vi for till Västerås på långfredagen och den kvällen var vi hos kusin P och syrran, kidsen och jag bodde hos honom medans mor kamperade hos sin bror och svägerska. En jättemysig kväll med nästan hela trojkan samlad så när som på kusin M’s gube som var sjuk så han kom inte med på hela helgen. Vi åt tacos och kycklingfajitas och det är stojigt och härligt som vanligt.

På påskafton tog vi en slow start och efter lunchen for vi till Sven och Anne som var i torpet och syrran och jag fick healing och lite kloka ord med oss. Han är makalöst skicklig som healer och vi kan väl säga att det var behövligt.. Det stod still i energierna och egentligen var det väl inga nyheter jag fick mig till livs, men man behöver bolla och vrida och vända på vissa saker. Behöver inte försvara det här för jag vet vad jag känner och hur jag mår efter en sittning och nu är det uppåt och framåt som gäller. Man behöver någon som säger emot när man är envis 🙂 Nu hör jag mycket av det här från andra i min närhet men ja, han går på djupet och man får lite insikt i när det kan ha börjat – ofta har man mycket bagage från när man var i unga år. Då jag får bilder så kom det upp tämligen tydligt vart det som var aktuellt nu kom ifrån och nu fick jag en annan vinkel på det och när talgdanken föll ner så kom energierna igång betydligt lättare. Ni som fått healing vet hur det skall kännas. Love it.

Vi var hos morbror och moster på kvällen och under några år hade vi ju hobbyverkstad i stugan då vi var med på julmarknade och jag gjorde en spinnoff på Panduros risfigurer och på så sätt kom påskkäringarna fram. 1994 gjorde jag dess och moster har dem framme varje år. Blri glad av dem. De var pilliga att måla ansiktena på och många huvuden blev det 🙂
Ristanter
Vi knatade hemåt till kusinen och så fram med alla klockor och då det varit en emotionell dag så var jag bra trött så jag slocknade ganska tidigt.

Vaknade rätt så tidigt, kroppen är ju inte med i sommartidsmatchen så snabbt. Inte riktigt min tidsrytm alls men man får gilla läget och hänga med.

Idag var vi bjudna på förmiddagsfika hos gudbarnens mor och efter frukost knatade jag över till morbror och moster då jag ville ha steg på räknaren. Där hade moster tagit in lite blåsippor i ett snapsglas igår och idag hade de slagit ut så jag tog upp mobilkameran och det blev ju rätt ok bild ändå.
blasippa

De är rara små konstverk. Lenas lägenhet var smockfull med folk då hennes mamma och bror med familj anslöt och oj vad fikabröd… sockerbehovet är nog tillgodosett för hela året..  men gott var det. Hela gänget tog sedan promenaden ner till kolloniområdet och hon visade plätten hon hade fått och skall odla på. Det var skönt i solen även om det blåste rejält. Därefter samlades vi utanför huset och kramades hejdå och vände hem mot Värmland igen.

Stopp för ett besök på Dollarstore och sen lunch på Donken i Arboga. Mättade i alla fall för stunden även om det inte är någon höjdare. Stopp även i Karlskoga och vi handlade lite matvaror.

Riktigt skönt att komma hem kan jag säga. Familjekvoten tillgodosedd för ett tid framöver. Ställt om klockor och timers inne, får ta de i uthusen i morgon. Regnet har kommit in så nu kurar vi inne.

Innerligt tack för en mysig helg I-B, Kjell, Peter och alla andra!! Kram ♥

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 27 mars, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
