RSS

Nye glysôgen

31 Mar

blev det igår och måste säga att jag mest uppskattar terminalglasögen då man kan sitta vid datorn och se allt på bordet och skärmen utan att behöva kisa 🙂 Med de vanliga ser jag bra långt fram men när man tittar när är det lite smurfhöjdsvarning. Dock inte så illa som med Specsaversvarianten. Brytningsfel tar alltid tid att vänja sig vid när de justeras, men nu är det genomförbart, det var det inte förra gången så något mer finlir har hon hittat som passar.

Var på akupunktur också igår och det var välbehövligt som komplement till healingen. Slumrade till i ett par omgångar och övade på andningen. Det är visst bra att träna andning har jag hört mig själv säga till alla andra 🙂

Nu inför jag 3 dagarsvecka på jobbet för april månad och i maj blir det mer och mer hemmavid kom vi överens om idag med RegC. Jag får styra helt själv. Lyxigt ändå. Men nog tusan är det goare att sitta uppe vid friggan och titta på utsikten och knappa på datorn än att åka 9 mil ToR och sitta instängd i receptionen.

Fick svar på tuttröntgen också och de var nöjda och jag med då det inte visade några grejer på plåtarna. Så den besiktningen är avklarad. Bilens tur i morgon kl 13. Bytte lampan på skyltbelysningen och fick väl tebax eländet till kåpa till slut. Då hade jag även diskat ur den så det var STOR skillnad mot den andra och då jag hade lampor kvar så tog jag bort den andra också. Om den sprack i plasten? Ja ni kan ju gissa. Silvertape så gott det gick och så försöka få tebax den.. gick ju inte alls så till slut tröttnade jag och hämtade papper och torkade rent och så hakade den på ena sidan och detta kompletterades med mer silvertape. Häpp! Man får inte göra sig bet. Lyser i alla fall så det får duga. Ringde verkstan och de hade för runt 80-90 kr och då är det hela insatsen inkl lampa. Begagnade kostar runt 25-50 men frakten låg på runt 90 kr så det får bli nya sedan. De är från 2003 så de har nog gjort sitt kvalitetsmässigt i plasten.

Grannen var här igår med sitt sorgebarn till laptop efter ominstallationen efter mjukvarubytet. Får se om den hänger med. Hon fick testa ett minneskort till mobilen också då ”experten” hon var till envist skulle sätta i det som inte fungerat på den gamla och som gjorde att bilderna låstes. Så nu fungerar den strålande bra.

Zumba Gold i morgon igen då, nu inleder vi sista månaden på terminen. 5 ggr kvar sedan är det hellediga fredagar ett tag.  Gôtt dä!

 
1 kommentar

Publicerat av på 31 mars, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Nye glysôgen

  1. Znogge

    31 mars, 2016 at 19:29

    Jag skulle också behöva nya glasögon så det blir till att komma till skott med det. Att se bra är otroligt viktigt och just nu är det lite si och så med den saken.

    Kram

     

Kommentera

 
