RSS

Det såg bra ut det här

01 Apr

sa besiktningsgubben men tutan fungerade inte. Mäh, sa jag, tutade ju på en gôbbsnok i rondellen vid Willys när vi for hit. Men den behagade alltså lägga av, har fungerat varje dag senaste två veckorna. Behövde inte ombesiktiga men behöver fixa tills nästa år. Står även underkänt på protokollet – eh… är det 1 april eller vad menar han? Men nej då betala, tack och hej och trevlig helg sa han. Nåja. Har tänkt att fixa en knapp till tutan ändå, då den kommer och går som den vill, dock har den fungerat varje besiktning de senaste 4 åren då den gillar torrare väder. Förra året fungerade den inte när jag for men när han provade på besiktningen. Blir till att ringa verkstan i storbyn och boka tid. Det var hans förslag. -Lägg inte en massa pengar på att byta rattenhet för det är inte fel på tutan, det är glapp i något relä i ratten. En kabel och en tryckknapp så är det OK sa han. Får bli så.

25 st blev vi på Zumba Gold idag och nog märks det att man har problem med pollen… väste i rören och anfådd på ingenting. Det snörper åt i luftrören så det blev jobbigt att dansa och prata samtidigt märkte jag. 4 ggr kvar efter denna. Vete fåglarna hur jag skall klara mig utan mina goa vitaminpiller på golvet.

Regnade inatt och så minusgrader på det så det var en glaserad bil och is på vattentunnorna i morse. Många larm om halka på radion men det var saltat när vi for ner. Tänkte vara i trädgården men det blåser rejält från väster så det var inte skönt alls. Stel i skråvet är jag också så jag tror det får räcka med Zumba-passet idag. Ländryggen har morrat hela veckan så jag får väl ta och boka tid hos kiropraktorn igen. Två månader har det hållit riktigt bra. Bättre att gå iväg innan det snäpper till och man får börja om från början igen.

Stillsam helg hemmavid. Smulan och bôjfränden är här denna helgen, kors i taket. Så nu får vi prat litt Hagfôrmål den häringa hälja. Hoppas att ni får en bra inledning på helgen!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 april, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
