RSS

Lite mer rörelse idag

03 Apr

Startade dagen med att ta bungypumpstavarna och gå en rask promenix runt gamla växeln före frukost så att systemet kom igång. Redan där hade jag nästan gått lika mycket som jag gjorde på hela dagen igår.. Det var samma temp som igår men helt vindstilla vid 07:30 och i grannbyn var det en bofink som hade högljudd konsert uppe i en hög björk så han hördes långväga. Blandat med tranor, duvor, skator och andra småfåglar i en salig blandning i kören. Solen försökte tappert komma igenom men lyckades inte även om man såg lite blått emellanåt på himlen. Det var rent av fröjdefullt att gå där och njuta och konstatera att man bor där man vill vara. Hi hi, det skulle inte Smulan hålla med om. Mögligare ställe än byn här hemma får man leta efter säger hon 🙂 Men hon växer nog till sig så småningom och tycker det är roligt och gott att komma hem och hälsa på.

Blev en stavtur till samma rutt med mamma och syrran längre fram på förmiddagen. Pyssel- och plockdag och jag har känt mig ledig. Härlig känsla. Hemma i morgon också men då blir det lite jobb, men bara att få slippa pendla är guld värt.

Mamma fick ögonbryn och jag hättade på mig och drog upp en rejäl hög med slingor och är nu ytterligare ett steg närmare sommarfärgen. En omgång till så är det rätt blond nyans. Nu har jag lite längre hår att slinga upp än det varit de andra gångerna. Skall ringa och kolla om frissan i storbyn har tid, annars får det bli nästa vecka. Behöver klippas lite då det sliter på topparna.

Plockat och fixat som sagt och letar fortfarande efter det mobila nätverket men det blir nog till att kosta på en ny sticka på drygt 800 kr och nytt SIM-kort. Ger upp. Laddar digitalkameror och spelare så att allt är laddat. Börjar bli läge att fota igen känner jag. Skannat in gamla album från morbror Kjell och lagt upp i gruppen Gamla bilder från Skoghall/Hammarö. Kanske någon känner igen sig eller någon släkting. Roligt med gamla kort. De hade en nyårsrevy med NTO under några år som de kallade Glada Paraden och de bilder jag har här är från 1955/1956. Känner igen några i alla fall. Man har hört så många namn genom åren och nu får man lite hum om hur de såg ut. I unga år vill säga 🙂

Nu skall jag dra ner soptunnan, redan gått 14 dagar. Det går läskigt fort tycker jag, men samtidigt inte. Detta med hur man uppfattar tid är är helt klart varierande.

Packar ihop den här helgen. Varit en bra sådan. Hoppas att det varit samma för er på ert håll. Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 april, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
