RSS

På plats igen

05 Apr

och det var lite att synka med personalen på plats så dagen rullade på i god fart. For hemåt vid 14:30 och for iväg till min optiker då jag ville ha hjälp att justera bågarna lite och få dem lite tajtare på näsan för de börjar åka ner och kan inte kika under glaset som jag kunde när jag hämtade dem. Hon vill att jag vänjer mig vid dessa bågar jag har både vad gäller de vanliga och bytena till terminalglasen så skall vi se om vi kan hitta en progressiv lösning som gör att jag slipper byta glasögon hela tiden. Då terminalglasen är i de gamla bågarna jag fick när jag jobbade på Försvarsmakten har jag ju inte använt bågarna på bra många år och aj vad de tar på högerörat. De kändes väldigt långa i den svarta delen som de böjer bakom örat. De nya fixade hon lätt och så började hon värma på terminalglasen och och när hon justerade den tredje gången hördes ett knickljud. Nej nej nej sa hon. Attans. Men då byter vi dem och kortar av dem – kan säga att nu får jag plats med dem i glasögonfodralet, vilket inte var fallet innan. Nya lite mer silikonliknande genomskinliga ”böjar” som är betydligt behagligare på örat blev det. Så det blev väldigt bra när det gick så fel. Inget betalt ville hon ha heller då hon orsakade det hela. Bra optiker har jag, helt klart.  Kommer fortsätta hos henne framöver, that’s for sure. Maria Optik i Karlstad, hon kan sina saker. Känner mig trygg med henne. Familjen har många år inom branschen så de är uppväxta med optikerjobbet.

Jan bytte däcken på mammas bil och min skall få sommarsulor längre fram i veckan. Tog med mamma ut på en stavtur genom byn och Lilla E tog oss med ner till lammen och attans vad söta de är! Ena tackan fick fyrlingar som sagt och den svartvite ÄR ju så söt så man bara blir aaawwwhhh ♥ visst är den sööööt??
lamm
En stillsam kväll i övrigt. Skönt. Vi hann hem innan regnet kom och det lär bli en blöt natt och morgondag. I morse var himlens portar på vid gavel och det dundrade på bra på plåttaken. Dock hade det vänligheten att vara uppehåll när jag for och kom till jobbet.

One day to go. Tvådagarsjobb är inte så dumt det heller även om det ger mindre peng att fakturera. Men efter att ha lyssnat på doktorn på TV4 så är det kända symptom han pratade på vad gäller utmattningsyndrom… så mitt beslut känns som ett klokt sådant. Just nu är jag inne i en period med dubbelslag och skuttande pump och det är galet irriterande. Dippat rätt mycket också så ja. Lär vara en jobbig övergång innan man landar och kroppen och skallen begriper att man faktiskt inte måste utan skall försöka med lite återhämtning – förslagsvis i vår älskade trädgård. Man är inte mer än människa – övermänniskor håller inte länge som bekant. Det har ju pågått några år nu så när man inte lyssnar så drar ju kroppen till en big time så jag får borra upp öronen och ta in vad den säger. Men nu tar vi denna veckan och en dag i taget så blir det nog bra.

En glad nyhet idag i alla fall. Lasse i grannbyn skrev på fejjan att de sett Sädesärlan för första gången idag! Banne mig, då är det vår! Som jag längtar efter de små gråa fåglarna när de kommer löpandes här på gräsmattan igen!!! Svejs!

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 5 april, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
