RSS

Stör mig big time

06 Apr

på att jag inte orkar med saker på samma sätt som tidigare… rotar det till sig så säger min hjärna att nu driter jag i det här så får du klara dig bäst du vill och så vill det inte fungera alls.. Har ju alltid klarat av att ha 10 bollar på G, komma ihåg saker till upp till 15 pers i arbetsgruppen och roddat hit och dit som ”spindeln i nätet” och hade bra länge en förfinad teknik inom detta yrke jag har haft. Men nu… inte en chans. Personalen kan jag ha koll på men när det kommer till eleverna så finns det inte en chans i håvitte längre. I början gick det bra och när vi delade upp sakerna sins emellan så att man hjälptes åt men då man blev själv så är det nu blandad kompott på de som ”hjälper till” och jag får stresspåslag så jag håller på att bli småknäpp tror jag. Varningsflaggorna vajar hej vilt, jag vet, så nu får det vara bra helt enkelt. 4 veckor till, sedan säger jag tack för den här gången och tar hand om mig själv istället. Spindeln börjar få dåligt med ben att stå på där jag är nu. Blir ju frustrerad på mig själv till slut och man tappar liksom tron på sig själv när man inte är med i matchen. Bara att inse att man inte kan få den ordning man vill när man får börja om hela tiden. Nu är jag hemmavid i 5 dagar och det skall bli rejält skönt. Statistiken och leta uppgifter som jag tänkt göra idag fanns det inte en chans att klara av när man inte hinner tänka en tanke klart innan nästa tvärkast kommer. Så det får bli jobb med det i morgon när jag kommer hem från begravningen. Mamma har fullt schema så jag har några timmar själv hemma så då tänkte jag hinna med statistiken i lugn och ro.

Tänkte ta en promenix efter någon timme hemmavid men när jag kom ut blev det kraftig vind och började regna – så jädrans sugen på att bli dyngblöt var jag inte så jag struntade i det, även om jag skulle behövt gå och rensa skallen lite efter dagen.

Ikväll är det Grey’s Anatomy igen – kommer sitta klistrad 🙂 Följt dem sedan starten mars 2005 och har nog max missat 2 eller 3 avsnitt om man inte sett reprisen då.

gr

Har du någon serie du följer ”slaviskt”??

 
1 kommentar

Publicerat av på 6 april, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Stör mig big time

  1. Znogge

    6 april, 2016 at 21:24

    Ja, det gäller att vara rädd om sig själv och att ta varningssignaler störst allvar. Tyvärr inte numera. Jag ser inte så mycket på TV utan det blir mest till helgerna.

    Kram

     

Kommentera

 
