RSS

Cirkum 33 mm

07 Apr

dundrade det ner sedan igår morse… madre mia vad det drog på efter lunch. Men nu minsann skiner kvällssolen och jag tog en promenad med stavarna när jag jobbat klart. 3½ h med närvarorapportering och uppdatering av statistik och listor fick räcka, gör klart i morgon. Blev lite jobb även i morse så det blev en halvdag även om det var utspritt.

Strax efter kl 10 anlände jag till kyrkan och träffade kantorn. Blev ju byte här i veckan vem som skulle spela och ja må säga att jag fick en trevlig ny bekantskap som verkligen var skicklig pianist och hon tyckte att vi skulle ha Sammarkand på piano. Vi spelade igenom ett par gånger så var vi överens om intro och tempo och övrigt upplägg och satt sedan och pratade en stund och hon berättade att hennes dotter skulle sjunga med storbandet i grannstaden och hennes förnamn. Vi hade även gemensamma musikbekanta visade det sig och tiden gick fort. Sången gick bra och jag gick ner till bänken där mamma och syrran satt under psalmen som följde efter solosången. En fin stund i kyrkan och fd grannar var med så vi hade mycket att prata om och tiden rusade iväg när vi satt på minnesstunden. Hann inte prata med alla man kände i övrigt som var med. Magen och smaklökarna fick sitt. Smörgåstårta och gräddtårta… burp 🙂 Gott men hej hopp så mätt.

Mamma stannade i storbyn för styrelsemöte och jag och syrran for hemåt och jag har damp ner vi jobbdatorn på studs då det tokregnade så man behövde inte bry sig om att göra annat. Vid 17.30 kände jag att nu fick det räcka och då började solen försöka komma fram så det blev stavarna i näven och så travade jag iväg genom byn och tebax och runt grusvägen. Fick lika många steg som jag redan hade gått tidigare under dagen så det kändes bra. Räknar med att fylla på stegförrådet resten av veckan. Zumba Gold i morgon och så hotar de med SOL ända fram tills mitten av nästa vecka – kors i taket. Brukar vara strålande väder när jag jobbar och skitväder när man är hemma. Blir trädgårdsjobb med tillhörande träningsvärk och korta baksidor på låren på köpet 🙂

PS: När jag for hem från församlingshemmet föll talgdanken ner när jag satt och tänkte på namnet kantorn sa på dottern och kantorns efternamn. Hon var ju mamman till sångerskan i Da Buzz! Veckans Lassie 😀 Dubbelkollade med vår gemensamme bekant och jag hade rätt. Hela den familjen är galet musikaliska sa han och jag är benägen att hålla med 🙂  DS

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 7 april, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
