RSS

Svettig fredag

08 Apr

åtminstone en timme på förmiddagen i alla fall 🙂 Då damerna är självgående så kan instruktör’n göra lite mer så jag fick 1500 extra steg på räknaren mot vanligt Gold-pass. Det var dåligt med parkeringar också så jag fick gå från Badhusparkeringen så lite extra blev det även där men härligt väder så det gjorde inget.

Hem med Aila och så till Donken på Rud och ja… 20 min att få mat är inte vad jag kallar snabbmatskedja i alla fall.. de har visst börjat med att inte ha något färdigt utan bara gör efter beställning. Kan väl i o f köpa den idén men då får de nog ta och öka kapaciteten.. morr. Men wrapsen satt bra i magen. ICA Välsviken och sedan till storbyn och hämta paket och lämna papper och när vi for genom byn såg vi denne kraken till chaffis….

kraken
En djefligt dålig dag på jobbet kan vi väl lugnt säga.. inte så bra koll på hur hög bil han har. Flera som fastnat under denna järnvägsbro. Hörde av kassörskan att han sagt att han precis hade börjat jobba där så ja, grattis att ringa chefen och meddela detta… Vi kom från andra hållet när vi lämnat av lite papper och stannade för det kom en bil ner från ”centrum” och då kom chaffisen ångandes och jag riktigt såg stresspaniken i ögonen på honom. Han pratade i mobilen och skulle ”slänga sig upp” i hytten – bra lut och bra högt och precis när en bil skulle smyga förbi kommer han farande baklänges tillbaka och drar ryggen i asfalten men han var väl så adrenalinstinn vid det här laget så han studsade upp och gjorde en tjofes och fullkomligt flög upp. Kan säga att jag hann tänka rätt mycket när jag såg hur nära bildäcken han var med huvudet… usch. Ja vi får väl höra mer om det kan jag tro.

En ledig helg väntar, jobbade klart så nu är det inlämnat – gôtt. Övrigt datapill kan jag ta pö om pö under helgen som variation till trädgårdsarbetet.

Ha nu en härligt inledning på helgen gott folk!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 8 april, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
