RSS

Dagen avklarad

12 Apr

och vaknade redan kl 0400 och var uppe och tankade ur och när jag kom in på mitt rum igen hörde jag en fet hysterisk fluga dunsa runt i taket. Ja men orka med flugjakt och tända i taket så här dags på morgonen… ställde upp vädringsläge på fönstret för det varmt som en kamin, måste alstra vådligt med värme när jag sover. Hörde att den dunsade runt i fönstret och då var det bara att vänta ett par minuter så stillade det sig. Har flugpenna på rutan då det är många flugor som bor i fönstren nu när de piggar på sig och kommer ner från takfodret mot vinden, så den gör proceduren rätt kort. Lade mig igen och somnade lagom gott och vaknade utan problem när klockradion gick igång 0445 som vanligt. Sparade allt en hel del tid när håret var kortare så jag kom iväg och var på jobbet strax efter 0700. Fullt upp och röja runt och ordna upp. Hade ju inte varit där sedan i onsdags.

RegC kom och vi fick en del avklarat och när jag skulle gå sa hon att då är du tillbaka till veckan igen då? Eh, nja, hade väl tänkt mig hit i morgon och på torsdag svarade jag. Men jobba hemifrån så mycket du kan sa hon. Stäm bara av med kollegorna om de behöver dig på plats någon dag så tar du resten hemifrån. Låter väldans bra. Men vi har möte på onsdagar så jag tar en tur i morgon också.

Fick energin tillbaka de här lediga dagarna även om orken tröt lite innan jag skulle hemåt, men på väg till bilen tänkte jag att fasen det får allt bli ett stopp på Blomsterlandet. Sagt och gjort. Penséer i olika storlekar fick följa med hem och 6 st sticklingar med pelargoner och fuccior. De senare tog jag lite längre varianter av och så klippte jag av dem när jag kom hem och satt i vatten så det blir 3 st till 🙂 Markduk till mina blompelarprojekt kom med, skall fixas här snart samt att jag är så sugen på en buskvariant av Rosenmandeln. Vi har en stammad som mamma fick när hon gick i pension för 11 år sedan (jösses.. ) men fältharen vi har här käkar ju på den när den kommer åt så den har varit väldigt tuktad genom åren men jag flyttade den ju i fjol så jag hoppas att den återkommer. Rosenprakttryn kommer det bladknopp på så den verkar ha överlevt trots ”fel” zon. Men de hade bara Rosenmandelträd så jag beställde helt sonika en buske så den kommer om någon vecka. Har lite omflyttningsprojekt då jag skall göra om lite – eller mycket – i rabatterna är planen 🙂 Även Afrikas blå lilja fick följa med. Den påsen jag valde med 3 st knölar hade grönt på sig så det var liv i den. De andra såg lite så där ut. Satte ner den lite provisoriskt i jord här så skall den få flytta ut i en av de stora urnorna jag har fucciorna i. De skall få flytta till lite lättare urnor av plast så slipper man bära ryggen av sig när de skall flyttas.

Vi tog en kvällspromenad genom byn ikväll mor och jag och njöt av den härliga vårkvällen och systern och Smulan hängde på så fick hårbollen en liten kvällspromenad också.

Nu får det nog bli TV-vila resten av kvällen och kombinera det med att söka runt på Pinterest 🙂 Farlig sida det 🙂  Nöjd med dagen och inköpen. Energin börjar återvända så smått. Den har jag saknat kan jag säga. Svejs!

glad individ

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 april, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
