RSS

Och så var veckan slut

15 Apr

eller ja, helgen är ju kvar.

Idag blev det en ny låt på Zumban – en gammal Linedancelåt – Chocolate med Soul Control. Varit jättesvårt att göra ny koreo till den då man hela tiden hamnar i gamla koreografin men en snäll Zumbakollega delade denna koreografin i vår FB-grupp och den var enkel att komma ihåg och den föll väl ut i gänget idag. 29 st var vi och attans rackarns vad jag tycker om det här gänget! Flera som var tillbaka – vådligt upptagna pansjonister 🙂 ♥

Vi hängde med Aila hem och jag gick till gamla Viken-kiosken och blev lite nostalgisk när jag stod där och väntade på thaimaten – det är numera matställe. Även en trip down the memory lane när jag gick till vårt gamla hyreshus där hon bor. Vårrullar – mums! Landade gott i magen. Sedan lite fix med hennes mobil innan vi for vidare. Hämtade ut mammas nya handikapptillstånd och sedan hoppade jag av vid Drottninggatan och mamma for till frissan. Jag travade iväg över stan och hämtade först biljetterna till Lena PH och sedan tvärs över torget till Kungslyktan och köpta nya ”stolpar” till lampetterna så nu matchar färgerna bättre till skärmarna. Landade hos frissan där mamma precis var klar och jag lämnade över nyfixade visitkort då hon hade slut på dem. Kram och hej och så till Välsviken och rände genom ICA innan vi for hemåt i regnrusket. Kallt som attans inne för pannan tycker ju det är varmgrader ute så temperaturerna hänger liksom inte med.

Kollade på Let’s dance Junior på TV4 Play och VARFÖR visar de inte detta på TV undrar jag? De är ju hur duktiga som helst! Dr Albans dotter gjorde en makalöst bra vals och vilken teknik! Heelturns som många aldrig klarar av. ”Proffs”killen som heter Bargation – jösses… Yvo-klass på den killen. Honom lär vi se i stora Let’s dance om några år.

Igår var det trädgårdspyssel då det var ganska skapligt väder och styrelsemöte på kvällen med bygdegårdsgänget, så dagen den gick och jag NJUTER av att få vara ledig.

Käkat pizza hos syrran och nu får det bli TV-häng resten av kvällen.

 

 
1 kommentar

Publicerat av på 15 april, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Och så var veckan slut

  1. Znogge

    16 april, 2016 at 10:48

    Full fart som vanligt men lite avkopplande soffhäng fick i alla fall avsluta dagen!

    Trevlig lördag 😀

     

Kommentera

 
