RSS

En bra tisdag blev det

19 Apr

Först var jag PRO-taxi till storbyn då det behövde ”fraktas” folk till bussen. Sedan hem och käka klart frukosten. Syrran messade och undrade om vi skulle ta en promenix och det hann vi med innan jag skulle åka. Blev riktigt varm så det blev en bra tur i bra tempo. Blåsigt men oj så fint väder. Mulnade på lite under dagen och småskurar men mestadels sol.

Jag for iväg vid 11-snåret och började i Biggan’s lägenhet för att hämta räkningar som måste betalas och då fm-kaffet runnit ner och kluckade i öronen siktade jag in mig på WC och när jag öppnade dörren höll jag på att storkna. Nog för att duschavloppet brukar lukta men det här luktade ju allt ont och lite till. Som om en kiss/bajsblöja hade legat till sig – ja ni kan ju ana. Frustade och fyllde på avloppet med duschen och när jag lyfte locket på toa… jävlars säger jag bara… helt tomt på vatten – gissa stanken… urk och urk igen. Igen med locket och spola i vatten. Satt inte länge kan jag säga. Fy fan. Tur att vi kommer dit emellanåt. Tar en jäkla tid för allt att bli klart.

Käkade lunch på lokala pizzerian och de har god rödspätta så det fick det bli.

Vidare till Granngården och då jag hade en rabatt på 50 kr tog jag 3 fuccior som stod vid 3 för 99 kr. Rotigt vid kassan och han knappade in och jag betalade 98 kr. När jag var på väg hem kom jag på att jag ju skulle få 50 kr rabatt.. kollade när jag kom hem och det var ett helt annat pris på kvittot och annat pris på manuella prislapparna på krukorna. Orkar inte fara runt så jag tog bilder på krukorna och kvittot och har skrivit. Kan jag få tillgodokvitto är jag nöjd annars får jag väl fara dit med allt. Fel sida stan. Kostar mer än vad jag betalat för mycket.

Biltema fick ett besök också och nu hittade jag avloppsrör att ha i min blompelare 🙂 Lite annat smått och gott fick komma med hem.

Letade upp pugartverkstaden – de har flyttat till andra sidan området och det var inte lätt att hitta kan jag säga. Fick med de två nya lampinsatserna till nummerplåtbelysningen så verkstan i storbyn skall få ta hand om det när de även skall fixa sidotuta och kolla mitt racer-avgasrör. Ringer och bokar tid i morgon.

Vid 14-tiden for jag till JJ och hans fru och det var hela 4 år sedan jag var där senast. Goa människor. Vi fikade och pratade ikapp och sedan gick jag och J igenom vilka låtar jag vill ha bakgrunder till. Jäklar vilken rolig maskin han har fått. Kommer bli kanoners.

På vägen till stan passerar man ett större lantbruk och så här års är det dyngspridning som gäller och så även idag. Lång kö, kände igen doften men den var ljuvlig jämfört med WC hos Biggan.. Blir så full i skratt för de tar ner sidorutorna för att få in ”frisk” luft ha ha, blir ju inte bättre. Men vi blev av med dem efter raksträckan.

I morgon skall jag till jobbet. Löst lite smått och gott under dagen så jag hoppas att det blir rätt smidigt i morgon. Sa hon optimistiskt..

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 19 april, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
