RSS

Måndag hemmavid

25 Apr

Men några timmars admin.jobb blev det med mailande och samtal och litte utta hôrt. Sola behagade förära oss närvaro hela dagen men de pratade på sämre väder så vi tog en promenad med hårbollen efter lunch. Han ville inte gå in så han gjorde mig sällskap ute när vi kom tillbaka, eller ja, ha låg och sov som en liten gris på altanen skulle jag vilja säga. Själv fixade jag med blomlådorna och fick sätta nya skruvar då det var rensat efter fönsterbytet i november och de gamla lådorna togs ner. De får komma till heders igen tills vi hittar nya som är snyggare. Penséerna behövde ner i jorden och de fick lite mumma i botten med hästskit från hagen – skatorna och kajorna pickar ju isär så det är finfördelat – bara att kratta ihop och ha i. Lite kobaja på påse som blandas med hästskiten, i med jord och blommor och nu kommer det växa så det knakar. Gjorde så i fjol och det var tacksamt för det blommade hej vilt.

Även hjälpt mamma med drygt 200 kuvert med aktivetetskalender, inbjudningar och annat till PRO-medlemmarna. Först skriva ut och sedan vika, lägga ihop alla bilagor och kuvertera. Man har ju rätt så mycket erfarenhet av detta så det går undan när jag hjälper till. Administrationstakterna sitter i 🙂 När jag var på Copy var det ju några år med utskick innan vik- och kuverteringsmaskinerna kom. Pillan som jag jobbade med var en fena på att vika A4-papper utan att titta. Så hon skötte den biten och jag kuverterade. Oslagbart team 🙂

En av grannens tjurar kom ut idag så det blev larm via fejjan och jag fick meddelande tillbaka att det inte var en stor tjur utan en mindre stut… den var i alla fall stor så det räcker för mig, skulle inte komma mig för att ställa mig framför den och fösa bort den om vi säger så.

Hjälpt igång en bygdegård med hem- och facebooksida så får vi se hur det blir för dem. Behöver mer material så vi kan bygga vidare.

I morgon kommer försäkringsmannen hit för att gå igenom hur vi skall lägga upp försäkringen framöver. Han kommer bli pepprad med frågor kan jag lova. Här skall icke betalas en spänn i onödan. Byter vi bolag nu kommer de säkert krångla om det blir något svar från ARN någon gång. Vet inte varför det dröjer. Nu är det inte hans fel att kollegorna på skaderegleringen inte gjort sitt jobb, men de skall banne mig inte få onödigt mycket betalt och jag skall ha reda på vad vi får för pengarna om det skulle brinna ner eller bli annan skada.

Så får det bli. Allt för idag. Over and out.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 25 april, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
