RSS

Åka hem kl 14

27 Apr

är ju vad jag brukar satsa på men det sk*t sig rätt rejält så jag kom iväg först vid 16:30 men å andra sidan är det enda dagen jag är där denna veckan så ok då. Fick mycket gjort och även börjat överlämningen så nu skall det nog kunna gå att programmera av sig. Härliga kollegor på andra orter skall hjälpa till tills det blir en ny PlatsC på plats och jag hoppar in om det behövs vid toppar. Blir en bra lösning.

Var in på lill-ICA på vägen hem och jösses vad folk det var där den tiden på dygnet. Roligt ändå att det är välbesökt så det finns kvar.

Mamma for iväg på PRO-träff i storbyn och Amigo var ensam då tjejerna och sys skulle till stan så han fick vara hos mig. Men hjälp mig väl… Astråkiga moster som inte gick att beveka 🙂 Han hade sin mat med och det är alltid livet till låns innan han får maten och står burken på bänken så hoppar han 4-fota rakt upp och skäller med sitt speciella mat-skall. Fick några så det blev tyst på honom men först satt han där och knarrade som en gisten dörr och såg ynklig ut när jag inte reagerade 🙂 Han fick sin mat och jag blev klar med min och jag satte mig så jag såg köks-TVn. Då hoppade han upp på stolen mitt emot och började stirra ut mig som bara han kan. Hade ju mage att titta på TV och inte på honom så han började knorra igen 🙂 ♥
amigo
-Men till slut var moster färdig och kunde komma runt och klia mig lite – höll på att somna i handen på henne. Hon har lugnande händer och jag hoppar alltid upp på stolen och krafsar med tassen på henne så hon skall förstå att jag behöver lite handpåläggning. ♥
Amigo-160427

Matte kom efter en stund och då det slut på goset – flocken samlad. Hej och tack för idag 🙂

Jahapp, det får bli lite hemsidefix kommande dagarna. Skall hjälpa igång en kompis Karlsborg som skall fixa en sida till företaget hon jobbar på och det är ny mark för henne och mamma L hjälper givetvis till och är instruktör. Linedance eller hemsidor – kvittar vilket – mina tôser hjälper jag i alla väder. Saknar oss enormt kan jag säga. Det var det värsta med att flytta hem, att inte få träffa dem varje vecka och våra härliga kvällsträffar med många goa skratt. Hade tur som träffade dem.

Nu är det strax Grey’s. Det okända spelar vi in eller ser på söndag. Pierre Hasselbrandt ikväll, så det måste ses. Mina favorit ihop med Terry Evans.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 27 april, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Åka hem kl 14

  1. Kvinnotankar

    27 april, 2016 at 22:32

    Sån sötnos och han vet hur man får uppmärksamhet

     
    • Suttecity

      27 april, 2016 at 22:36

      Ja han har drillat oss ☺

       

Kommentera

 
