RSS

Hörr’u våren!

28 Apr

Är du stôlli’ på riktigt???? Kom tebax på studs!

snö-160428
Börjar lägga sig på backen nu, don’t like at all. Men det är bara att gilla läget och hoppas att det inte håller på hela natten för då blir det inte skojsigt i morgon bitti… Nåväl.

Vi konstaterade i morse att det ju skulle komma in åtminstone regn och då solen försökte komma igenom så tog vi en tur med stavarna mor och jag. Syrran gick med grannen och hennes hund till Amigo’s stora glädje – hon är i hans höjd så det är lätt att nosa på henne 🙂

Blev någon timmes jobb och så lite fix med hemsidor och visitkort så dagen har gått. Man hinner en hel del när man vaknar in the early morning.

Fågelutbudet vid matstationen fick nytt besök idag. De började närma sig igår och idag känder jag mig smått iakttagen. Den har suttit där både länge och väl. Ovanlig teckning men enl folket i FB-gruppen är det en tamduva och de finns i alla möjliga färger.

duva1 duvor
Mamma är på möte med kvinnoavdelningen i bygdegården och Lilla E har varit här och fått hjälp med uttal då de skall spela en engelsk teater. Vi är ju så lika – hon har bråttom som attan 🙂 Men engelskan kan jag så vi har artikulerat och jag försöker få henne att säga ett ord i taget 🙂 Hon skall spela servitris och det är inte lätt att säga på engelska 🙂 Sötnöten. Tänk att man kan lära dem något i alla fall. Matten överlåter jag till syrran 🙂

Avslutning på Zumban i morgon, sedan blir det uppehåll tills slutet av augusti. Huvva, hur skall man klara sig utan tôsera så länge??

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 28 april, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Hörr’u våren!

  1. Jag

    29 april, 2016 at 13:21

    April bjuder på det mesta i väderväg. Vi fick hagel i många omgångar för några dygn sedan och det tyckte jag var riktigt roligt att vara ute i ett tag. Men nu får det gärna bli lite värme igen!
    Kram och trevlig helg!

     
    • Suttecity

      29 april, 2016 at 14:06

      Ja med 5 cm blötsnö på backen i morse kunde man hålla sig för skratt… men +9 grader, hårda sydliga vindar och sol har gjort att det börjar ordna upp sig igen 🙂 Kram och det samma!

       

Kommentera

 
