RSS

Det här med sömn

30 Apr

är allt något man aldrig blir riktigt klok på. Hur många timmar sover ni – som regel, vet att det kan skifta. Själv är jag en 5-timmare vad det verkar… Man får ju vara tacksam när man får sova dem i ett streck men när man inte riktigt är i fas med sig själv är det oftast 3+2. Somnar man om så sover man oftast för länge och inte fanken blir man piggare. I natt blev det 5½ så ja man får vara tacksam för det. Öppnade fönstret då jag gillar att få in frisk luft men då vi nu vant oss vid att ha allt ljud utifrån avskärmat med nya fönstren så kom det in sömnstörande moment. Dels har grannen en alldeles för flappig flagglina som rappar rätt rejält nu när det så hård vind. Får be henne sträcka den. Blir nog värre att få tyst på hennes tupp 🙂 Alltså, i dessa dagar gal inte tupparna som förr. Måste försöka spela in honom någon gång. Makalös hese-Fredrik. Så jag gav upp och låg och kollade igenom apparna på mobilen. Bloglovin, Pinterest och FB och Instagram så det var klart när jag gick upp. Gå upp kl 0600 en lördag kändes lite onödigt.

Tunga tunga vindar idag och +6 grader. Regntungt så vi får väl se vart det landar. I morgon skall vi maja så då vill jag ha uppehåll och inte för hårda vindar i alla fall. Lite sol får de gärna komma fram YR.no visade att det skulle komma vid lunchtid och det är då vi skall vara ”skogsmulle” – ler för mig själv här för vi har en digital fotoram och precis när jag skrev om majningen kom en bild på Biggan upp – välklädd då det blåste men maja skulle vi göra. Fasen vad jag saknar henne…. Busfia ♥
Biggan-valborg-2013
Juristen ringde igår och meddelade att nu var bouppteckningen klar och de skulle säga upp lägenheten. Så vi lär få lite att göra när de tagit det som skall säljas och vi får hämta våra saker och kolla igenom det som blev över. Tur att jag laddad med ledigt i maj. Vi skall ju ha gårdsloppis här i sommar så vi kan ta med sakerna dit och det som blir över kan vi lämna till Östpendeln eller stora loppis utanför storbyn. Man har ju så mycket saker och inte ett smack får man med sig. Varit lite funderingar runt det här hos mig. Man vill ha pengar för att köpa saker och visst är det bra och ger tillfredsställelse men när man har det man basic behöver… what the point om man inte har pengarna och kan köpa nytt bara för att, slit och släng. Vissa saker måste man ju köpa men krafset…  De som säger att de blir glada och tillfredsställda har väl samma behov av att dämpa något som jag har när jag äter eller de som tar andra saker för att stilla ångest och frustration.

Ja så tänker jag. Visst vill jag ha pengar så jag klara uppehället och lite i reserven men när jag har det så stressar jag inte över den frågan. Vilket jag märkt har varit stick i ögat på vissa som anser att det är vådligt provocerande och att jag nu väljer att trappa ner på jobbet en tid. Men det får de lida av, jag kör mitt race och tackar för ”omtanken” Kom tebax när ni vill peppa och stötta istället för att ifrågasätta och lite lätt idiotförklara mig. Som tur är har jag en liten handfull goa människor som är i supporterkören så de har fått mig att ta steget. Blir spännande att se vad som händer innan året är slut på den fronten. Tackade i alla fall nej till sommarjobbet jag fick förfrågan om. Så får vi se om det dyker upp något annat. Tänkte göra en raid med att hitta småföretagare som behöver hemsidehjälp. Hade tre på G via en kontakt men då var det i värsta perioden med admin.uppdraget så jag var inte på banan. Det tar ju mycket tid och kreativitet när man skall jobba fram något sådant om än i liten skala och jag vill orka gå all in. Sist jag hörde var de inte igång så de finns nog kvar. Älskar att skapa hemsidor. Kreativitet är aldrig fel och den biten har legat i träda på tok för länge. Sångbakgrunder är det på G också. Fasen, kan bli en rolig sommar det här 🙂

Här står en gryta på långkok på spisen. Mams skall prova att göra saltrulle för första gången. Det har inte jag ätit på år och dag. Mormor gjorde det ibland och jag minns att jag var lite förundrad över färgskiftningarna när det var uppskuret. Vi får alltid en rulle med när vi får köttlådorna så nu var det dags att prova. Det brukar få bli nötfärs annars. 4h skall det stå och koka. Blir intressant 🙂

Oj det blev långt det här. Vi får ha en härlig lördag och helg gott folk! Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 april, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
