RSS

Rolig start på maj

02 Maj

Detta mycket för att jag får ha en grupp från PRO som behöver hjälp/tips för sin mobiltelefonihantering. 9 st var vi och det var måååånga frågor och funderingar och det är så jäkla roligt att få hjälpa till och ge hintar om hur göra. Detta tog förmiddagen i anspråk men sedan var jag hemmavid för trädgårds jobb. Dock höll allt på att skita sig redan i morse..

När jag kom ner så hämtade jag in nöthinken då fåglarna får klara sig utan nu och solrosfrösäcken skulle flyttas och ja ni vet hur det är, skall bara och så blir det en massa extrajobb då man kommer på en massa saker. Härjade runt i förrådet och en hel del dumma vridningar och jodå, det blirstrade till i ländryggen så i med piller och sedan voltarengel. När jag kom hem från kursen så tog vi en stavtur i snålblåsten och när jag kom tillbaka blev det en stund på physiorullen och det klonkade bra när jag gjorde mina rörelser så det släppte. Fick bli en lite starkare tablett och ja då känns det ju inte 😀 Så, nu är 3 st grejer uppgrävda och flyttade i trädgården – äntligen igång!!. Blev hur svettig som helst så det var riktigt skönt att få göra rent kroppsarbete, även om jag tog det lite easy så att jag inte pajar ryggen det första jag gör nu när jag blivit ledig. Lurat lite ett tag men det får väl bli ett besök hos kiropraktorn inför sommaren så jag har bästa förutsättningarna.

I morgon är jag ”barnvakt” åt hårbollen och då får det bli utejobb så mycket som det går. Han gillar att vara ute i långlinan så det passar bra. Har att göra för admin.uppdraget men det varvar jag med. Måste in på onsdag kände jag när jag pratade med dem, måste in med mobilen mm också. Vill inte strandsätta dem, då får jag dåligt samvete. Reder sig.

Men nog trivs jag och känner att jag valt rätt väg. Nyfiken på vad som väntar runt hörnet. Spännande är det! 🙂

 
1 kommentar

Publicerat av på 2 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Rolig start på maj

  1. Kvinnotankar

    3 maj, 2016 at 16:00

    Har en 85 årig dam som granne, hon är helt fantastisk på sin Iphone. Hon är verkligen teknikintresserad och gör collage och skriver hej vilt!

     

Kommentera

 
