RSS

På plats 06:45

04 Maj

idag och de såg lite förvånade ut 🙂 Vet inte varför jag blev klar så tidigt. Men å andra sidan kom jag iväg hemåt vid 13-tiden. Svängde förbi leverantören intill och nu äntligen har jag mina kabeltrummor på plats på uteplatsen. Storlek K6. De skall rensas på lappar och även betsas är planen samt ev få en ”mössa” av vaxduk, eller så kanske jag gör en separat skiva eller låter det vara. Vi får se. -”Du var inte rädd att ta i inte” sa han när jag började lyfta ner och flytta dem.
Trumma
Fick hjälp av han som har hand om det och när vi började språkas och han hörde vart jag var ifrån så visade det sig att han var från Storbyn och kände många här i byn hemma. När jag for iväg konstaterade jag att jag nog fick lite ”SutteCity-rabatt” 🙂

Syrran och jag for iväg och hämtade några tråg med sommarblommor vi skall hjälpa till att sälja åt lokala trädgårdshandlaren i morgon på Bygdegårdens dag. Fixat prislappar och lite reklam åt dem så får vi sälja från vår bilkärra. Så slipper vi kröka rygg i onödan och det blir lätt att frakta dem. Givetvis glömde jag fråga efter papperskassar, men folk får ta med sig i prasselpåsar. Reder sig. Syrran hade aldrig varit där och hon har ju en dröm om stort växthus så hon var smått salig när hon fick gå runt där 🙂 Vi var även flitigt uppvaktade av en något högdräktig katta som jamade som bara den och var väldans pratsjuk.

På tal om att vara småsalig så skulle jag helt klart vara det om jag hade en egen snickare som kunde göra en sådan här trädgårdsinredning. Lånad bild från Instagram där min fd klasskompis från tiden i Storbyn har fått detta gjort av sin gube. Avis var bara förnamnet 🙂 Vill också ha! 🙂
Avundsjuk

Det sista fixat inför morgondagen, växelkassa mm . Tre intensiva timmar lär det bli och vi har spikat in bra väder och då kommer även bilutställarna och det blir lite aktivitet även på utsidan.

Sista dagen på plats avklarad. Lite närvarorapportering att fixa men det hinner jag. Sitter och fixar med det vid TVn ikväll så blir det klart. Känns bara bra det här och att få känna att man kan andas igen. Lär hjälpa dem vidare men då med små inhopp, slipper den ”dagliga driften” och DET känns som ett väldigt bra beslut. Dags att komma tillbaka på banan igen. Here I come!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 4 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
