RSS

Bästa terapin

07 Maj

för mig är det. Att få vara ledig och bara ägna mig åt trädgården och altanerna. Fått väldigt mycket gjort och i morgon får vi se om jag orkar kuska runt på åkgräsklipparen. Hittade många saker som var roligare idag 🙂 Blomtornet och Kameleontbusken har fixats och så kom jag på att bänkskivan jag har på altanen på stugan kunde testas att läggas på det gamla symaskinsunderredet som jag haft hur många år som helst på logen men aldrig hittat en bra skiva. Ville ha marmorskiva först men hittade ingen och nu tänkte jag ta dekorplast men det skall ju sitta på något. Kom på att bänkskivan på altanen inte används ändå nu så jag tog den och underredet och ställde på vår norraltan och banne mig – blev riktigt nöjd. Så det får nog letas upp en styck skiva på t ex IKEA så blir det kanoners. Lite vassa hörn på den här men det får duga tills det blir inköpt ny. Tänkt piffa upp underredet men det är lite charmigt med det rostiga också. Den är ju gammal. Ropade in den på auktion för ett par hundralappar för bra många år sedan nu. Såg på pinterest att de hade ställt en balja på underredet men jag har inte så stora baljor så det får nog bli en på bänken istället. Vi får se. Det står bra där den står nu i alla fall.
symaskin
Skulle ut och hämta spik till spaljén jag skulle sätta upp men det tog två timmar innan jag var klar att börja spika 🙂 Skulle ta med underredet från logen men då var det dåligt med luft i mjölkärran som står i bakgrunden på bilden här. Öppnade garagedörrarna och då såg jag att jag inte tagit in lyktan vid mjölkbordet och att det var mycket gräs under så det tog sin lilla stund. Sedan kom jag på att jag skulle pumpa men innan jag konstaterade att det inte fanns ett munstycke som passade de däcken så tog det sin stund och sedan leta efter den manuella och handpumpa istället. Till slut så kom den på plats. Men det är så typiskt mig, kommer på 18 000 saker att göra på vägen. Gardinerna uppe och dynorna på plats på norr så nu är det i det närmaste klart där. Mamma köpte en jättefin ny duk till kuvösen när hon ändå var nere på Marknaden i Storbyn och sålde lotter för PRO. Blev hur bra som helst. Själv stannade jag hemma, var inte så mycket att ha sa folk så jag struntade i det och stannade hemma. Riktigt nöjd med mitt val. Hade jag haft ork hade jag åkt till Mangskog då de ha de sin Marknadsdag där idag, men jag pysslade om mig själv och trädgården istället. Orken finns inte riktigt än.

Nu är jag trött på ett bra sätt känner jag. Vi hade Vita Huset här på kvällsmat så nu är det diskat och fixat och TVn hägrar. Hoppas att ni har haft en härlig lördag på ert håll!!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 7 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Bästa terapin

  1. Tant Otto

    7 maj, 2016 at 23:41

    Oj va du fixar och donar. Så fantastisk fint symaskinsunderredet blev med en bänkskiva på..blir riktigt avis på det..då det kommer från min stad och jag önskar att jag hade just ett sådant.
    Vi har en gammal trampsymaskin stående på jobbet ..som fungerar ..men ditt underrede är ett strå vassare .
    Ha en fortsatt skön helg!

     
    • Suttecity

      8 maj, 2016 at 09:36

      Du kan garanterat hitta ett underrede på någon gårdsauktion. Jag har haft denna ståendes på logen ja onödigt många år 🙂 Tror jag fick den för 3-400 kr. Vi har en skomakarmaskin ute i traktorgaraget, skall ta och se hur den ser ut, kan hända att den får komma fram också.

       

Kommentera

 
