RSS

Dagens trädgårdstips nr 1 ”Blöjblöta”

07 Maj

Vad är detta tänker ni säkert när ni ser rubriken 🙂 Jag har sett detta på flera ställen tidigare och testade första gången i fjol. Toppen! Men – var ute när ni gör det och riv upp försiktigt för det dammar och granulatet vill gärna hoppa runt. Vi var ute på syrrans altantrapp ifjol och gjorde en omgång och när det regnade så blev det en massa små gelébollar då granulatet hade ”smitit” och lagt sig på trallen 🙂 Har detta i alla amplar, urnor och blomlådor som står i skarpt söderläge och det växer riktigt bra. Jag har även ampel med kokosmatta i och det är hopplöst för det rinner rakt igenom och jag brukar ha en bit plast i botten men det torkar ut snabbt. En hel blöja som man klipper små snitt i absorbtionsytan på fungerar perfekt, vattenreservoaren blir väldigt effektiv. Först lånade jag blöja av grannen som har barn innan jag kände att detta var bra och sedan köpte jag de billigaste blöjorna. Vi fick även en hel kartong med Tena efter Biggan så vill man ha lite dofta gott när man öppnar dem så kan jag varva med dem 🙂 Behöver inte köpa blöjor för detta ändamålet på läääänge.
Tutorial-blöjblöta

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 7 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
