RSS

Rena högsommarvärmen

08 Maj

har vi och som tur är så fläktar det. Little bit to hot att gräva och härja i trädgården men nu är Paradisbusken på hörnet borta och det blev 4-5 rotskott som gick att ta bort som grannen glatt tog emot. Satte ner Rosenmandeln där istället och så har den fått lite skuggväv så den inte storknar helt i solen. Söder/västerhörn så det blir varmt de här dagarna.

Vi har haft besök av mammas kusin med fru så vi har haft en mysig söndag.

Jag skulle klippa gräset idag men tror vi att klipparh***** ville hoppa igång? Inte f*n. Kan säga att det osade inne på logen – har icke tålamod med krånglande maskiner som inte åtgärdas. Nu får det bli ett nytt batteri. Starta med startkablar varje gång går fetbort. Morr!

Ja så mycket mer har vi inte gjort idag mer än umgåtts. Jag grillade kycklingfiléer till lunch och vi hade premiärlunch och fika ute på norra altanen. Så varmt har det varit. Helt underbart. Såg första getingen idag – hade ingen smällare så när jag hämtat den jag har på mitt rum var den borta. Gäller att slå dem nu, annars har vi 800 st sedan, minst. Honorna letar bo nu så det gäller att vara alert och dänga ihjäl dem som är runt huset. Nej kom inte dragandes med att de också skall få finnas. Möjligt men inte i närheten av mig i alla fall. Punkt.

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 8 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Rena högsommarvärmen

  1. Kvinnotankar

    9 maj, 2016 at 09:28

    Låter som en lagom helg! Man ska ta det lite lugnt när man är ledig!

     
  2. Suttecity

    9 maj, 2016 at 11:40

    Jo lugnt och lugnt – inte riktigt min grej, men bara jag gör sånt jag gillar så är det också avkoppling. Skön känsla att börja komma ikapp och slippa stresspåslaget som varit ett bra tag.

     

Kommentera

 
