RSS

Smulan klarade AM-kortet!

09 Maj

Det var en något glad och nöjd systerdotter som ringde mormor och talade om att hon klarade teorin idag! 2 frågor från max så det är mer än väl godkänt. Härligt för henne och nu börjar oron när de skall ut på vägarna med EU-moppen… 50 km är trots allt en hastighet där grejer kan hända. Blir befriande för henne åtminstone på den snöfria delen av året 🙂 Ta sig till och från bussen osv utan att behöva fråga om skjuts. Nu kommer det väl tiggas om bensin istället antar jag.

PRO-kursen på fm blev en vådligt svettig historia.. noll i ventilation och 13 pers med mig och mor och alla frågade om allt så det blev väldigt rörigt. Många olika nivåer på kunskaperna också så nästa gång vi kör kommer det bli en grupp för varje. En Analoga mobilerna, en för  Android/Iphone och så en för läsplattor. En gång kvar så vi hinner hjälpa dem ytterligare en träff. Det var skönt att komma hem och få komma i trädgårdskläderna. Dock veckans varmaste dag så jag har småmôschlat med lite av varje. Jan laddade upp batteriet till gräsklipparen och så började han klippa så det slapp jag. Gôtt.

Fönsterleverantören hörde av sig, hade varit i Lettland och så hade hans dator kraschat så han ville ha nya mått och ville komma upp på onsdag. Sa att jag kan mäta och maila. När jag stod där kom jag på att jag ju givetvis gör egna med kardborrefästen. Testat lite på gästrummet och det har fungerat bra, även om just det nätet var lite slitet så fungerade det. Provade att sprätta loss de i plast som vi hade i fönstren förut som pappa gjorde och det var lite snött om måtten på bredden men jag har den monterad på köksfönstret men satsar på nyinköp till övriga vädringsfönster. Till altandörren köpte jag en såndär för dörren med magnet i mitten, så kan den sitta och man kan öppna och skaka sängkläder. Billigt och smart tycker jag 🙂

24 grader lovade de i morgon och 8 grader på söndag. Kommer bli huttrigt 🙂 Bu eller bä, som vanligt, vädret har inte begripit det här med lagom.

Liten sånginsats i morgon eftermiddag är vad som står på programmet, resten ledigt. Gôtt.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 9 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
