RSS

Äntligen lite sång igen!

10 Maj

Det är allt något jag mår väldigt bra av. Varmt som hoppsan så det är ingen risk att man ser blek ut inte 🙂 M och jag stod för underhållningen idag. Jag skötte bildspelet och hon berättade till bilderna och sedan sjöng jag 4 låtar. Länkar HÄR till Bosses videoupptagning som han gjorde på Rose Garden, tror att det skall funka.

PRO-Lena-och-Margreth

Ja det blev inte så mycket mer idag. När vi var klara så blev det en sväng in på Coop då vi köpte lotter till Gerd då hon fyller år på lördag och vi inte är hemma så vi får skicka på posten och åka dit vid ett senare tillfälle. När vi hade handlat och kom ut i tokvärmen stod där en käck dam vid en liten sportig Audi och hade påbörjat backningen ut ur p-fickan och undrade om det var vår bil som hon var vådligt nära. Såg först ut som om hon hade kört in i den men det var en halv dm till godo. -”jag vågar inte backa, den åker alltid fram lite innan backen tar i” Vi konstaterade att det var en manuell och jag undrade om hon inte använde sig av handbromsen? Jo den är i nu sa hon. Nä men när du tar dragläget och skall backa? underade jag. Neeeej det har jag aaaldrig gjort, sa hon. Men då hjälper jag dig sa jag och lämnade över kassarna till mamma och hoppade in. Detta är något pappa drillade mig i när jag tog körkort så det hänger i. Gick hur lätt som helst och jädrar vad den var lätt att svänga. Så det var dagens goda gärning och hon var mer än tacksam och konstaterade att hon nog fick träna på detta hemma. Det tycker jag verkligen svarade jag 🙂

Förmiddagen var långt ifrån munter men jag har pysslat i min kära trädgård och fixat så mycket jag hann innan det var dags att piffa upp sig och åka till Storbyn och mötet med PRO. Lite SMS-fix blev det när de såg mig och jag hjälper så gärna till.

Men sången och trevlig folk gjorde susen för humöret och nu känns det riktigt bra. Sista riktigt varma dagen på ett tag antar jag. Dock kan jag säga som varandes trädgårdsmänniska att 18 grader räcker gott så att man orkar göra något.

I morgon har vi en 60-åring här. Han vill inte bli firad så vi får väl ta en fika i alla fall.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 10 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
