RSS

Sammanfattning av torsdagen

13 Maj

Orkade/hann inte blogga igår – men kortfattat

Återbesök hos ögonläkaren. Hon var nöjd men vi skall testa med lite gel på ögonfranskanten och se om det funkar, så kanske vi kan ta bort kortisondropparna.

Besök hos frissa direkt efter CSK och nu har man fått sommarfrisyr och fick mer än godkänt på mina slingor. Ansåg att jag kan komma och jobba där, såg ut att vara gjort på salong 🙂

Färg till fönstren blev inhandlat och han hjälpte oss bra. Nu kommer regnet – någon som är förvånad? Men vi hinner.

ICA Välsviken och det ger många steg på räknaren 🙂

Hämta ut paket mm i Storbyn innan vi kunde fara hem.

Pallkragarna i landet rensade och då kärran besiktigades av systern och Jan så passade de på att ta med x-antal säckar på kärran. Bra när det finns bärhjälp. Jag röjde ur växthuset på ogräs och förberedde. Varmt? +32 grader där inne så svar ja. Pannbandet var bra blött kan vi väl säga. Bra med mjölkkärran och jag slet bra med dessa tunga 50 literssäckar… 4 st orkade jag med. Vojne vojne. Tog de resterande tre fram till huset men där tröt orken och vi skulle iväg till bygdegården då det var städkväll.

Tog stavpromenix dit och hem och njöt i fulla drag av den härliga majkvällen. Lite sorgset att det tar slut nu ett tag. Alla vackra hägg/häggmisplar som tokblommar. Nåja. Nya gardiner på plats i bygdegården och jag bistod min faddermor som putsade de höga fönstren så hon slapp att gå upp och ner så mycket. Var hemma vid 20-tiden så det blev inte hela kvällen.

Konstaterade nöjt att jag var uppe i 12100 steg lite drygt när det var dags att packa ihop dagen.

En bra torsdag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
