RSS

Då var helgen över

15 Maj

och halvtid på maj månad. Usch, blir lite stressad då det bara nyser till och är över typ. Men man får passa på att njuta. Nu blev det ju vårtemperaturer igen idag och vinterbitet försvann. 15 grader är helt ok även om det har blåst rejält emellanåt med sura nordanvindar. Men bara solen kom på att den skulle vara framme blev det skönt. Har haft hand om Amigo då syrran är med Lilla E på travträningen och mamma och Jan for ner till stan här ikväll då hon hade avslutning på dansen. Amigo gillar inte att vara ensam och har varit som ett frimärke på mig så jag stannade hemma med honom och fick då även göra klart i rabatterna. Det var ok sa hon och de skall filma så jag får se. Ett par vändor med honom har det blivit, går inte fort för det luktar ju huuuur gott som helst typ överallt.. hur många grässtrån kan man lukta på liksom.. travat runt här på gården med skottkärran och fixat rabatterna och flyttat lite växter. Fick några över så jag måste tänka om och göra större rabatt så jag får plats med grejerna 🙂 Nu har jag blivit klar med de flesta gödselsäckarna á 50 liter. Tunga som satan och djeflars vad det luktar… måste vara hönsskit i … rabatterna ser fina ut men urk. Släpper det inte får jag köpa några jordsäckar och täcka. Dock har jag strött ut en massa vallmofrön och satt tagetesfrön på plats så jag vill inte lägga på för tjockt. Nu får vi se om snäckorna kan låta dem vara. Köpt koppartejp så jag får montera på kantstenen om de envisas. Planterat om de stora fucciorna som var så maffiga i blommorna ifjol och de har växt till sig bra. 10-15 nya skott finns det som jag hoppas skall ta sig. Två varianter av hängfuccior skall det vara men jag är inte säker på vilket skott som är från vilken så det blir nog en överraskning när det börjar blomma 😀

En riktigt bra helg har jag haft. Till veckan står det styrelsemöte, blomsterarrangemang och tjejträff på fredag och DET  ser jag verkligen fram emot!  Träffa de goa fd jobbarkompisarna igen. En mångårig tradition som jag försöker hålla vid liv.

Hoppas att du är nöjd med din helg på ditt håll. Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
