RSS

Lång dag

17 Maj

blev det igår. Först sista träffen med PRO och mobilsupporten. Efter lunch for vi till stan och jag hittade billig blomor till min blompelare. Plockade upp övriga styrelsekollegor som skulle med och for upp till Sölje vid 1630 och var inte hemma förrän kl 23… madre mia säger jag bara. Motioner inför stämman och det var väldans drygt.

När vi for hem hamnade min mobil längst ner i väskan – annars hade jag fotat, länge, jädrar så fint det var. Totalt spegelblankt vatten och stilla med varmröd sol som gick ner. Ja det var makalöst vackert.

Sega idag. Men jag har fixat blompelaren och Krillan och Astrid kom förbi. Jag fick två gamla fuccior av henne som kommer från hennes förra hus så de är kraftiga och fina. Älskar fuccior (har nästan inga alls – eh, någon som trodde på den?? 😉 )

Fick som sagt tag på billiga petunior vid Netto igår. 10-pack 29 kr. Som hittat, så jag köpte tre pack och har satt 16 st i blompelaren. Spörres om det tar sig. Skall ha någon överst men fnular på den ett tag till. Kanske blir det margueriter.
blompelare

Ryggen har börjat protestera och när jag stod och pratade med Krillan om mitt stolpprojekt till uteplatsen ”försvann” han och det började blixtra. Jädra migrän, det har jag inte beställt. Snabbt in och fick i mig ett starkare piller och det avtog ganska snabbt men jag känner mig mosig. SMSat kiropraktorn så får vi se om jag får en tid nära inpå här.

På tisdag skall jag tillbaka till admin.uppdraget då hon som tagit över och stöttar kommer ner från Uppsala så jag har lovat att komma in till kontoret. Spörres hur lång tid det tar.

Nej nu orkar jag inte sitta här och plippa på tangenterna – axlarna säger stopp. Höres en annan dag. Svejs!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 17 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Lång dag

  1. Znogge

    17 maj, 2016 at 21:09

    Så kreativ du är och det ska bli intressant att se hur blomsterpelaren utvecklas. Prisvärda blommor minst sagt! Hoppas migränen skärper till sig nu.

     
  2. livsglimtar

    17 maj, 2016 at 23:00

    Otroligt snyggt du har gjort, blir kul att se hur det utvecklar sig,

     

Kommentera

 
