RSS

5-årsjubiléum

18 Maj

här på WP-bloggen fick jag veta nu 🙂 Började ju på Aftonbladets blogg runt 2007 så man har bloggat några år nu. Då AB lade ner sin bloggportal fick vi flytta och många av oss hamnade på WordPress. Många goa grannar har man haft, några har försvunnit och nya kompisar hittade man här så det är inte alltid flytten är av ondo. MEN jag saknar flödet av bloggar som rullade i överkant på bloggen när vi bodde hos AB. Det var mycket lättare att hitta intressanta bloggar där. Men grattis på 5-årsdagen säger vi till WordPressbloggen och mig 🙂
Trofe

 
8 kommentarer

Publicerat av på 18 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

8 svar till “5-årsjubiléum

  1. livsglimtar

    18 maj, 2016 at 15:38

    Nu skrev du mina tankar, varför kan de inte ha så att det rullar in nya inlägg där uppe. Jag letar ständigt efter nya inlägg att läsa och tycker det är svårt att hitta mer än sånt Wp tycker jag ska titta på. Har du hittat något ställe med ett riktigt flöde av svenska inlägg?
    Jaha där ser man jag kom också från Aftonbladet när de la ner, tror jag kallade mig Stellar där inne, vad kallade du dig?

     
    • Suttecity

      18 maj, 2016 at 15:48

      Samma som här. Suttecity och Tankesmedjan. Skall se om jag hittar den gamla länken jag hade i början där uppkommande bloggar presenterades. Där hittade jag flera nya grannar. Gamla AB-bloggare finns ju samlade. Tror jag har länken i högermenyn. Alla sätter ju inte kategorier så då är de inte lätta att hitta.

       
    • Suttecity

      18 maj, 2016 at 15:53

      Kolla här får du se om det är användabart https://botd.wordpress.com/growing-blogs/?lang=sv

       
      • livsglimtar

        18 maj, 2016 at 18:12

        Tack ska kolla senare nu drar vi till mammas hus som vi håller på och tömmer. Kram

         
      • livsglimtar

        18 maj, 2016 at 21:54

        Den första länken var toppen tusen tack, den andra var bara massa bokstäver o siffror, dataspråk helt enkelt.

         
      • Suttecity

        18 maj, 2016 at 22:02

        Tror inte länken funkar via mobilen. Skall testa via datorn i morgon. Men den är från top popsts som finns längre ner på den första.

         
  2. f

    18 maj, 2016 at 16:46

    Jag saknar också AB-tiden. Visst, det fanns vääääädiiiigt många troll där, men det var också mycket mer intressant, spännande och utvecklande att följa alla inlägg och kommentarer. Jag saknar många därifrån.

     
    • Suttecity

      18 maj, 2016 at 17:33

      Jo många fula troll fanns det och de saknar man inte men som sagt, det var mycket lättare att hitta intressanta bloggar. Saknar också många men har hittat flera nya här. Går periodvis det här med att orka leta runt. Flera har ju lagt av också eller bytt bloggar.

       

Kommentera

 
