RSS

Hobbyflorister

19 Maj

var vi igår. Församlingsassistenten försöker ha träffar med samlingsnamnet ”Mitt i livet” och jag har varit med och tovat ulltavlor och de har gjort flera prova-på-kvällar. Igår var det ”Gör ditt eget blomsterarrangemang”. Tjejerna som driver blomsteraffären i storbyn var på plats och vi fick plocka blomster och grönt för 150 kr/st på ett ungefär och välja på högt eller lågt arrangemang. Jag gillar de låga bäst och det var ju en ren fröjd att få plocka de stora fina krysantemumen mm. Lite planlöst, tog blandat med blomster och började fylla på osasisen. Piffade till det på slutet med underbara brudspirean och så lite grönt gräs som avslutning. Fick bli som det blev, men rätt nöjd och roligt med fina blommor på bordet i morgon när Copy-tjejerna kommer för årliga träffen.
Blomarr
Städning stod på agendan igår och jag tog fram stora monsterdammsugaren och gick loss inne i stora rummet och jobbade mig mot köket. Dammsuger allt när jag har den, tavlor, hyllor, golv, ja rubbet. Kände att jag blev trött i ländryggen men fortsatte och tillslut så brann det i musklerna så jag fick lämna över till mamma och hon tog kök och tvättstuga. Trodde jag skulle gå av på mitten och livrädd för att det skall låsa sig. Pratade m kiropraktorn på morgonen och han hade en akuttid men då en timme från samtalet så det gick inte och jag fick en tid på måndag istället. Så det fick bli spikmatta och voltaren gel och senare även panodil som gällde. Klock och knak så det släppte lite men uj att sitta och ställa sig upp.. men klarade av att fixa blommorna på kvällen.

I morse var det rejält med uppmjukning som gällde innan jag välte ur sängen. Small som bösskott i höften så då sitter det inte fast i alla fall. Hur öm som helst, känns som rejäla blåmärken i ”groparna” i ländryggen och då jag masserade med ”kroken” igår är det nästan som när man cyklar första gången på säsongen, lika ont 🙂

Mamma och jag drog till stan på fm, det är vägarbeten på 63:an så vi tog en annan väg. Mycket att titta på och inte så mycket längre. Välsviken fick det bli och en sväng in på XXL (jösses vilket läskigt ljus, blev yr i skallen därinne, samma för mamma) och det är nästan löjligt mycket grejer.. hittade dock inte det jag letade efter. Jula fick också ett besök och där kom det krukor, LED-lampor mm med hem. ICA var slutstationen och nu är allt inköpt inför morgonkvällen då brudarna kommer hit. Ryggen är lite piggare, men då mest när man ställer sig upp och man orkar sitta. Stavade en tur genom byn och tog grusvägen runt så med affärer och annat är jag över 7000 steg idag. 4000 fler än igår.

Nu kurrar det i magen så jag skall helpa mor att få klart kvällsmaten. Svejs!

 
4 kommentarer

Publicerat av på 19 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

4 svar till “Hobbyflorister

  1. livsglimtar

    22 maj, 2016 at 11:24

    Så där håller min rygg på och det är inte kul när den plötsligt inte orkar hålla mig upp det värker så jag måste lägga mig. Ta sig upp o ner e ett elände, men det brukar släppa, upplever att det kommer i skov.

     
    • Suttecity

      22 maj, 2016 at 19:06

      Jag har känt att det börjat haka upp sig de senaste två tre veckorna. Har problem med bäckenleden som hakar upp sig och börjar det så krokar det i sig lite här och var och när det börjar bli yrsligt är det dags att boka tid. Men nu har det hållit sig sedan första veckan i februari så det har gått riktigt bra. Slutade ju med Zumbagruppen också så veckoträningen kom av sig. Man behöver muskulaturen på rätt ställe. Är blandat överrörlig och stel så det är en lite tricky combination. Men har en superbra kiropraktor så jag hoppas att det räcker med ett besök för att få ordning på mig 🙂

       
      • livsglimtar

        22 maj, 2016 at 19:31

        Överrörlig är även jag och det är inte så bra. Min knasiga rygg kan vara bra länge och så plötsligt är det där.

         
      • Suttecity

        22 maj, 2016 at 21:02

        Min syster har konstaterad EDS men så illa är det inte för mig, mer än i några leder, men man kan visst inte ha det ”lokalt” säger de. Räcker gott med vanlig överrörlighet. Mår bäst när jag får dansa, då använder jag musklerna rätt.

         

Kommentera

 
