RSS

Blev lika mysigt som vanligt

21 Maj

när Copy-brudarna träffas 🙂 Som sagt så började vi med denna träff här hemma flera år innan jag slutade där 2004. Första gången tror jag vi var hemma hos Pillan i hennes lilla lägenhet första gången och sedan är resten här hemma i Sutte. Helt otroligt. Några har kommit till enstaka år men det är kärntroppen hänger i 🙂 Jag hade fullt sjå igår så jag kom mig inte för att ta kort så jag lånar Kulans gruppbild, så får jag vara med också 🙂

tjej
De kom vid 18-snåret och swosh så var klockan 00:30 och de for hemåt. Mycket att avhandla som vanligt och maten, efterrätten och övrigt gewesen slank ner 🙂  Kulan och Filur sov över och for hem här vid 10-snåret idag. Amigo gick som en dammsugaren när han kom in här 🙂 Musse hörde mig när jag var nere efter tidningen och han var inte beredd på en Filur som for ut genom dörren 🙂 Men han kom in här senare och har fått sin gräddklutt.

Mamma var hos Solveig igår och sov över så hon kom hem en stund efter att gästerna hade åkt och efter fikat så for vi till grannstaden då mamma var på jakt efter skrä’mjöl till veckan kolbullestekning. Vi stannade till vid handelsträdgården vid Pekås… skulle ju bara titta… jahapp… gick ju sådär 🙂 Skall ut och plantera lite nu.. hittade så in i hoppsan söta dubbla mörklila surfinor så de skulle bara med hem. Skall se om jag kan få till en bra bild på dem så de görs rättvisa.

Småsegt idag är det, blir lagom att gå ut och ta tag i blommorna. Solen kommer och går så det är perfekt vara-ute-i-trädgården-väder. Swosh iväg.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 21 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Blev lika mysigt som vanligt

  1. Znogge

    21 maj, 2016 at 14:15

    Trevligt att hålla kontakten med varandra år efter år! Betyder mycket 😀

     
  2. livsglimtar

    22 maj, 2016 at 11:18

    Mysigt ni har det på era träffar. Jag pratade större delen av kvällen med en riktigt nära vän sedan barnsben, det är makalöst härligt att kunna prata så där rakt ärligt och öppet med en som fattar allt du säger. Kram

     
    • Suttecity

      22 maj, 2016 at 11:31

      Ja det är ovärderligt med långvarig vänskap. 10 år jobbade jag med merparten av gänget så det blev ju som en lite familj. 10 jäkligt roliga år som jag bär med mig. Jag har inte många nära vänner, men de jag har är det desto bättre ”kvalitet” på.

       

Kommentera

 
