RSS

Nu slog det om till 10 000 steg

22 Maj

på stegräknaren och jag är bra mör kan jag säga 🙂 Men sååå nöjd. Allt klart och det hade vänligheten att hålla upp så jag kunde klippa klart gräsmattan som avslutning. Lutar värre än värst på nedre delen, ser inte så ut men när man åker längs med är det nära att man välter känns det som. Åka upp och backa ner är vad som gäller. När det äntligen var klart så städade jag undan allt och såg att mattan på altanen inte var så vacker så fram med dammsugaren och fortsatte sedan in i tvättstugan och köket. Kan nu lugnt ta två dagar ledigt. Kiropraktorn i morgon så jag hinner inget innan och efter det besöket får jag garanterat order om att ta det lugnt 🙂 Till admin.uppdraget på tisdag, men sedan är jag ledig igen tills på fredag när det är en prova på med linedance. Vädret bådar gott. Måste säga att jag blir stressad när jag inte kan vara hemma och fixa ute när det är fint väder, men nu är jag ikapp så långt jag kan och ryggen pallar.

Det är så typiskt mig. Jag tog tomatplantorna och satte ner dem i växthuset och blev totalirro på forsythian. Sagt och gjort, hämtade stora sekatören och klippte ur den så nu kan man gå förbi och även klippa runt utan att få grenar i ögat. Så det blev lite merarbete. Fixade blomlådan vid mjölkkammaren. Den hängde i luften på bygeln så jag tänkte sätta upp en europall och göra en hylla men när jag stod där och bänglat till den kom jag på att jag kan lägga ett stöd under och jag hittade en smal brädbit på hyllan och så i med ett par skruvar. Häpp! Äntligen är även de nya hållarna för blomlådorna på lillstugan på plats. Fick klura lite men till slut fick jag upp dem. De skall hänga på räcke egentligen i byglar men jag fixade till skruvarna så de kan hänga på dem istället. Nöjd. Spörres om de hänger kvar 😀

lillstugan
Min del av trädgården och lillstugan (Mögelbot, men det är fint på utsidan..)

Alla fuccior planterade – inte årsskotten, de får växa till sig lite – så nu får vi se om det blir som jag vill . Nästan så att jag själv tycker att jag varit igång lite väl häftigt idag men det är SÅ skönt att vara ikapp. Målningen väntar och även ogräset, men nu får jag tid över till det då övrigt är klart. Bara solen kommer. Det hänger i luften och är kvalmigt så blir det åska blir jag inte förvånad.

Mamma kränger korv på danslogen då hennes lag har hand om premiärkvällen för PRO-dansen som startar upp idag.

En effektiv helg, mer än nöjd. Hoppas ni är nöjda på ert håll!

 
1 kommentar

Publicerat av på 22 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Nu slog det om till 10 000 steg

  1. Znogge

    23 maj, 2016 at 12:33

    Du är alltid så imponerande och effektiv! Måste vara härligt att ha den egenskapen 😀

     

Kommentera

 
