RSS

Nog var det behövligt alltid

23 Maj

och nu är man mör. Kankade så in i hoppsan och såååå skönt att får bort låsningen på vänster sida där nacken och axeln möts. Riktigt kände hur det släppte hela vägen ner. Ja detta va behövli’t sa han på sitt sjungande Ekshärsmål 🙂 Som vanligt tror man att man skall gå av några gånger men det är ingen fara, dock tar det ju emot och man är inte så där vådligt smidig där på britsen. Men han kan sina saker och seriös är han vilket man märkte då den som var före mig blev vidareskickad till läkare för att få röntgen och sjukgymnast då han efter kontroll lät meddela att detta var inget han kunde göra något åt rent kiropraktiskt. Sånt gillar jag.

Tog en sväng till Blomsterlandet och skulle hitta vida petunior men icke. Så det fick bli tre surfinor istället, de hänger ändå långa innan säsongen är slut så det är lika bra att satsa på sådana i mitten. Lite olydig har jag varit och planterat och satt dem på plats när jag kom hem.

Stannade vid lill-ICA på vägen hem också då det behövde provianteras. Macken i storbyn fick också ett besök då jag – kors i taket – kommit ihåg att lägga med bensindunkarna till gräsklipparen så nu är det påfyllt. Köpte dunkar på Clas Ohlson för något år sedan på 5 / 10 /20 liter och den stora…. tung så in i bängen och ja var väl olydig även där, men det var inte så lång bit att flytta den.

Lilla E är här då hon är ledig och syrran skulle ner till stan. Hon och mormor har rensat poatislandet på ogräs så nu kan jag köra jordfräsen. Blir onsdag eller torsdagsjobb – och jag hoppas att den vill starta. Vet inte status eller om det blev bytt delar förra året man jag hoppas det. Så slipper jag få spunk och lätt hjärnblödning på den biten. Potatisen behöver ner i backen. Görs alltid 1 maj sa pappsen på sin tid. Men i år var det snö då så det var lagom lockande 🙂

Nej nu måste jag röra på mig. Hjälpt en kund med hemsidejobb så det har blivit lite lång stund vid burken.

 
1 kommentar

Publicerat av på 23 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Nog var det behövligt alltid

  1. Znogge

    24 maj, 2016 at 09:26

    Du verkar vara i goda händer. Bra när de skickar vidare om inget kan göras för det är trots allt viktigt med en diagnos också.

    Ha en bra dag!

     

Kommentera

 
