RSS

Ombyte på arbete

24 Maj

och idag var det administration på schemat. Vaknade redan 03:30 av att det ven som hoppsan i fönstret och det skramlade till så jag vaknade ordentligt men konstaterade att stegen jag hade liggandes lutande inne på rampen troligtvis välte. Sedan blekade det till och mulret som kom skakade rejält i huset. Upp en sväng och tanka ur när man ändå var vaken och så tebax i bingen. Blekade och mullrade men räknade för att höra om det var nära så jag behövde upp och dra ur men det klingade av medans regnet vräkte ner. En timme senare slog klockradion igång och då var jag inte pigg alls, sov hur gott som helst. Men tuppen såg till att jag inte somnade om 🙂

Kom upp lite för tidigt men då hann jag å andra sidan att fixa matlåda. Kl 0800 var jag på plats utanför Stadshotellet och hämtade kollegan från Uppsala som har hand om admin efter mig. Gott att träffa kollegorna igen men övrigt kan jag inte säga att jag saknat… hoppas att de får börja om på ny kula i nya lokaler när nya avtalet väl blir klart.

När jag kom ut och skulle gå till bilen vid 14.30 höll jag banne mig på att bli bet att gå framåt för satan i gatan vilken hård vind! Hoppas att mamma och PRO-gänget får någorlunda lä ikväll när de skall steka kolbullar. Inte nere vid sjön i storbyn som tur är utan de skall vara uppe vid IP i år. Burr.

Vi har ju väntat och väntat och väntat på att få besked om när vi kan hämta våra saker hos Biggan. Sega juristen skulle ju ringa när auktionsverket varit där men inte ett pip. Lagom importerad av denne mannen kan jag säga… nåja. När jag kom hem ringde jag helt sonika upp honom. Jaaaaaaaaaaaaaaaa sa han, just det …. (men kom till skott människa!!)  Jo de skulle varit där förra onsdagen men kom inte men var där igår (ja men varför i hela håvitte hör du inte av dig när de var klara??) och på torsdag kommer Gengåvan och hämtar resten, förutom era saker som jag markerat. Jag skall dit i morgon och göra det. Eh? Gengåvan? Innan vi får komma och se vad som finns kvar och kanske är av affektionsvärde för oss?? Vore det inte bättre om vi kom in i morgon och gick igenom det som är kvar? undrade jag. Jooooo, jaaa, det förstås – sa han. Suck….. Men då kommer vi in i morgon så får vi gå igenom om du ändå skall dit. -Ja så kan vi också göra, svarade han.

Jag blir så trött på sega människor! Hur svårt kan det vara liksom och höra av sig när man VET att vi väntat på detta sedan januari när hon dog?? 31/5 är sista dagen så det är liksom inte bara och vänta – så nu blev det slag i saken. Ingen jurist jag kommer anlita i första taget kan jag säga.

Kunde jag få samma fart på ARN och beslutet om badrummet i stugan vore jag en riktigt hejare, men där får vi väl vackert fortsätta att vänta och vänta och vänta och…. Min specialitet – tålamod! (jo men visst 🙂 )

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

Lämna en kommentar