RSS

Självsam dag

26 Maj

har jag haft här och har så en stund till innan moderskapet anländer från PRO-mötet/infodagen som de varit på idag. Har fixat med lite av varje med Biggans grejer och jag fick lite bilder i morse hur göra med vissa saker och si, det blev som jag trodde. Hade planer på att ta hand om potatislandet men det har regnat, blåst och legat på modiga 9 grader och SÅ pigg och sugen på det kan jag inte säga att jag är. Dock skall jag väl ta och gå ut och få ner de putäter som skall odlas i växthuset. Blir ju merparten men lite skall vi allt ha i landet också.

Syrran och jag var iväg till lokala handelsträdgården då hon hade lite att komplettera och ja det blev allt lite i min påse också. Bl a en Klockranka som får dekorera spaljen där björnbären inte ville som vi ville och så en gul ackleja. Fick frön från en bekant i lillbyn som jag måste få ner också. Bara älskar acklejor! Alla vallmofrön jag strött ut verkar också ha tagit sig och nu börjar tagetesen jag direktsådde också komma upp. Spörres om jag får ha dem ifred för vinbärssnäckorna. Skall montera på koppartejpen på sten kanten så får vi se, den är inte nog bred att göra sarg av, men jag får klura. Glupska är de!

Mör så in i hoppsan efter gårdagen så att gå här och môschle med litte utta hôrrt är lagom. Diskat vaser och prydnadssaker och tvättat lite täcken men de doftar Biggan ändå.

Måste fixa musiken tills morgondagens prova på också. Linedance på schemat. Överraskning på en personaldag så vi får väl se hur det tas emot. Klockan 16 i morgon är det dags och jag har sagt en timme så jag kommer hem i vettig tid ändå.

Börjar bli liite stressad över att maj börjar ta slut…. min månad det, på många sätt. Men några dagar till får man njuta.

Fixat mer på en hemsida jag är med och hjälper till att hålla up to date och det har blivit mycket ett par veckor då det har ramlat in bilder som jag efterfrågat bra länge. Men nu är det klart så långt det går och jag tror han är nöjd. Det är roligt men tidskrävande. Måste  variera sig lite för det är lätt att timmarna rusar iväg när jag kommer in i saker och ting.

Nä nu får det vara färdigpillat på tangenterna för den här gången. Dags att bege sig ut till växthuset och få ner jo’lappla i backen. Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 26 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Självsam dag

  1. Znogge

    26 maj, 2016 at 17:56

    Som vanligt är det full fart hos dig och någonting på gång! Men det får man också saker och ting gjorda 😉 Lycka till i växthuset!

     

Kommentera

 
