RSS

Så var det dags igen…

28 Maj

Varit lite småstel det senaste men kände mig ok efter kiropraktorbesöket i måndags, åtminstone i nacken. Länden är ju besvärlig och har så alltid varit sedan skräcklåsningen kom inkl inflammationen för tre år sedan. I går morse skulle jag fixa en grej vid diskbänken men stannade mitt på golvet för att prata med hårbollen som tittade bedjande på mig. Då känner jag hur det liksom långsamt krampar ihop sig total på vänster sida av skinkan upp i länden, sååå jävla ont! Bara så där, var fasen kom det ifrån?? Får lite lätt panik och ner på physiorullen och Amigo undrar vad det blev med mig och kände nog att jag var lite stressad för han skulle vara i ansiktet och slicka och puffa. NEJ! sa jag bestämt och då lade han sig intill mig vid rullen. Tog med honom ut på en promenad för att få igång leden och det var som bomull i hela benet. Skit också!! Hade ju även en inbokad prova på med linedance en timmes bilfärd bort. Djefligt bra timing… men det finns ju starka piller som tur är. Det gick att köra bil, inte skönt att bromsa men det funka. Förra gången var båda benen skit men nu är det vänster så jag kommer garanterat bli snedbelastad. Tror dock det enbart är muskulärt, än så länge, men får väl be om en akuttid till veckan hos kiropraktorn om det inte lättar. Skall köra till Hudiksvall i slutet av veckan så …. det kan bli vådligt plågsamt om det ligger snett. Det går ner som bomull i vänsterbenet så det är inte najs alls.  Ja ja, får ta det lite piano här några dagar. SÅ tacksam för att jag har handtaget på väggen vid sängen efter förra pärsen. Det här att  vända sig i sängen är f*n i mig ingen barnlek kan jag säga. Man rörde sig inte allt för mycket i natt. Vaknar ju så fort man försökte. Sedan då att välta sig upp på vänsterskinkan när man skall upp… jodå… men inte alls lika smärtsamt som förra gången då man höll på att svimma av smärta och fick mata sig upp med hjälp av en stol. Känns ju men då inte högersidan är lika ond kan man ju fixa det. Får väl vända på mig så jag har fötterna vid huvudändan 🙂 Men då når jag inte handtaget.
handtag
Som sagt mer än glad att jag har detta handtag på väggen. Köpte ett till mamma när vi bytte säng till henne och hon inte fick gaveln kvar som hon tog tag i för att komma runt. Plusvardag.se finns det på. Finns raka också. När jag fick ryggskottet fick det bli en till mig också.

Nåja, det är som det är. Bara att vänta ut och hålla igång i lagom dos. Men irriterande surt är det! Sedan tappar man ju allt – är det inte konstigt?? Tur att vi har griptänger men de låg  båda på nedervåningen så jag får ta upp en av dem så de finns på båda våningsplanen.

Som sagt var det en prova på inbokad igår eftermiddag vid 16-tiden så jag for i tid för att slippa rusningstrafiken och hittade lokalen vi skulle vara i. Var överraskning så de var väldigt nyfikna på vem jag var. Fick hjälp att bära ljudanläggningen så jag klarade mig bra. Dock ingår det bumpar på 1&2 räkning i ena dansen och det var lite tricky kan jag säga 🙂 Men då jag automatiskt kopplar på rätt muskler och magstöd när jag dansar så kändes det rätt ok även om det tog emot. Inga knivhugg – då får man vara tacksam. Den dansen är alltid bra att ha med då just bumparna brukar bringa mycket munterhet i gänget – och så även denna gång. Karlar brukar få utmana sig lite med detta 🙂 Glatt gäng och merparten herrar och alla var med så vi hade en rolig timme. Körde hemåt och skulle ut vid Coop i storbyn för att hämta paket… jo men visst. Inga problem att ta sig ut, stelt att ställa sig upp, sedan skulle benen gå… gick ju sådär, halta Lotta här kommer jag! Givetvis träffar man bekantingar som blev smått förskräckta när de såg mig 🙂 Men jag kom igång till slut och tog mig in och träffade även bästaste I som stod i kassan och betalade så vi hann prata lite också innan jag for  hemåt. Hungrig som en varg då det inte blev någon eftermiddagsfika och det behövs nu när man viktklubbar. Men syrrans pizza satt som en smäck och den är inlagd i recept så det blir inom ramen för dagsintaget.

Tja, vi får väl se vad man skall hitta på. Sitta länge är inte bra, så något i stående läge får det bli. Om det är frustrerande? Ja ni kan ju gissa – jag och mitt tålamod. Mår bäst när jag får härja runt som bekant. Nåväl. En timme i taget, snart ny vecka och då jobbar kiropraktorn så det får bli halmstrået. Who knows, kanske är bra i morgon? (trodde vi på den eller?? Nä)

Svejs!

 

 
9 kommentarer

Publicerat av på 28 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

9 svar till “Så var det dags igen…

  1. Znogge

    28 maj, 2016 at 12:39

    Usch, vilken otur 😦 Hoppas att det lägger sig men annars låter en akuttid som vettigt.

    Kram

     
  2. Jag

    28 maj, 2016 at 12:41

    Vilket elände! Nej, lägligt kommer ju sånt aldrig. Men du är envis som synden som ger dig på att dansa med detta onda. Hoppas att det ger sig snart!
    Kram

     
    • Suttecity

      28 maj, 2016 at 12:43

      Tack. Får knäppen av att sitta still så nu pysslar jag m det jag kan i trädgården. Det reder sig. Bara man inte är dum-stônig ☺

       
      • Jag

        28 maj, 2016 at 12:45

        Jag blir också lite knäpp på att alltid behöva vila i evigheter efter att jag gjort något. Svårt att få något klart då.

        Nu har du en sån där Polldaddy-länk i svaret, gå in och klicka bort den i admin.

         
      • Suttecity

        28 maj, 2016 at 12:46

        Den ligger under alla kommentarer har jag märkt.

         
      • Jag

        28 maj, 2016 at 12:47

        Den går att få bort.

         
      • Suttecity

        28 maj, 2016 at 12:48

        Aha! Då får vi kika på det. Tack!

         
      • Suttecity

        28 maj, 2016 at 12:54

        Toppen! Hade jag inte hittat själv 🙂 Tusen tack!! En sak mindre att störa sig på ha ha 😀

         

Kommentera

 
