RSS

Tokregn

29 Maj

är ordet för dagen. Säkert kommit runt 20 mm sedan igår kväll och jag hade bra timing för jag fick en promenad med Amigo när det bara duggade lite. Han vill på inget sätt gå in igen så han fick sitta ute i långkopplet men så dånade det till på kuvöstaket och det var sånt då hårt dusch-regn som kom ner och då hörde man Aff! Aff! Hans speciella skall för Hallå! Släpp in mig. Nu! Blöt och mindre mysig men gosesjuk så man fick hålla honom på lite avstånd.

Förmiddagen har jag ägnat åt att gå igenom min garderob och även det som ”legat till sig” och så hämtade jag in det som var kvar i stugan också. Mycket där jag kan använda så det får tvättas först så det inte är sporer kvar i från hussvampen. Vet inte hur långt det trängde in med ”kanelen” så jag tar det säkra före det osäkra. Mycket scenkläder där som jag köpte i Nashville så det är lite speciellt och man vill ju ha dem kvar om det nu skulle bli nya möjligheter, som det verkar. En stor säck skall iväg till Östpendeln. Jag har ju skiftat i vikt genom åren och mest varit tjocksmock men emellanåt gått ner 2-3 storlekar och då jag oftast satsar på stilrent och inte modehippt så kan man ju ha dem genom årtiondena även om det inte blir så ofta med vissa plagg. Har en scenkavaj jag köpte för… ja törs knappt säga hur många år den hängt. Var nere i en period där och den satt så där precis och jag skulle ju bara gå ner ett par kilo till så skulle den passa. Pyts. Provade den förra året när jag vara nere men den satt så där omysigt på armarna så den blev aldrig aktuell. Nu har den retat mig i många år och den moroten har helt klart inte funkat så nu får den glädja någon annan. Var krass på andra kläder också så det plockade på. Sedan då högen med kläder som jag kan om sisådär -5 kg samt det som kan kräva några kilo till. Var väl själva f*n om jag inte skall ta mig ner igen.

15 kg upp sedan januari 2015. Skoj? Inte ett smack, men Dukan orkade jag inte leva efter och då jag stressåt p g a allt på jobbet mm från sommaren och fram tills nu så ja… det gick inte alls. Tyvärr. Men nu börjar jag få koll på grejerna igen och skulle då igång och börja träna – gick ju också käpprätt då ryggen sa upp sig i fredags. Blir en aningens less på grejerna kan jag säga.

Men jag fick ihop 10 000 steg igår ändå. Pillade lite med ogräset, gick flera vändor med skräp och runt och fixade med blommorna, en promenad, hundpromenix och ja det plockade på och ryggen var betydligt mer medgörlig på kvällen än på morgonen så jag kände att ja banne mig, det var nog muskulärt ändå.. tills  jag lade mig.. det här med att vända sig… aj som f*n…. och det gör jag varannan/var tredje timme konstaterade jag inatt. Den där muskeln man använder för att lyfta rumpan och ”öscha” sig över på andra sidan, den är inte att leka med för tillfället så det sitter rätt långt ner i länden. Till höger går ju bra då man kan hänga i handtaget men åt andra hållet. Vojne så ograciös. Men när man väl kom upp och fick stolpa runt här och få värktabletten att verka så går det ju ok ändå. Får försöka få tag på kiropraktorn i morgon och kolla läget vad han tror. Får bli som det blir.

Nu ni – jädrar i det – har det slutat hällregna. Kanske kan behaga att spricka upp så vi får lite sol på Mors Dag? Flaggan hänger klibbad runt flaggstången, men den är hissad i alla fall 🙂 Tänkte låta den hänga kvar tills på tisdag kväll då vi har två födelsedagar coming up 🙂

Mrskaka

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
