RSS

Blev en bra födelsedag

31 Maj

Varmt och gott – nästan lika varmt som när jag fyllde 40 – då var det nästan olidligt varmt minns jag. Syrran brukar föra dagbok och enl hennes anteckningar brukar vädret mellan 31/5 – 1/6 styra resten av sommaren vad gäller vädret. När jag fyllde 30 t ex hade vi dukat här i trädgården och det var kanonväder men på natten drog det in blåst och regn och resten av sommaren såg likadan ut. Riktigt så här varmt behöver inte jag men regn på natten och fina dagar, då är jag nöjd. Lägger in en beställning på det 🙂

Flugorna kom fram allihop idag, i alla storlekar tror jag bestämt. Vi satt ute på norra altanen och käkade ikväll då jag grillade och det var fullt vift med flugsmällorna samt en jäkla massa gula frömjöl, överallt. Vissa saker glömmer man bort när man längtar efter värmen 🙂 Men det är övergående. Altangolvet blev nästan fullt av paket när vi ätit klart och det var en härlig blandning med inredningsgrejer och bl a en planteringstårta i tre våningar, ställning att göra i ordning vid planteringsbordet  mm samt en fjärrutlösare med timerfunktion till min stora digitalkamera. Den skall invigas i morgon. Även ryggen har varit snällare dagen till ära så – peppar peppar – det verkar som om det jäkligaste är över och det börjar rätta till sig. Stretchen gör nog sitt till också.

En hel drös med hälsningar har ramlat in på fejjan – visste knappt att jag var bekant med så många 🙂 samt på Instagram, här på bloggen, SMS och via mail har det kommit så man kan nästan tro att man fyller 50 ha ha. Men 48 tar vi så länge.

En bra dag har det varit och jag avslutar med denna bild. Ingen nämnd och ingen glömd. Svejs!
Tack

 
5 kommentarer

Publicerat av på 31 maj, 2016 i Vardagsinlägg

 

5 svar till “Blev en bra födelsedag

  1. Znogge

    1 juni, 2016 at 09:05

    Så härligt att dagen blev lyckad! Gott om sommaren blir varm och skön 😀

     
  2. Jag

    1 juni, 2016 at 10:36

    Visst är det roligt att bli ordentligt firad ibland trots att man inte fyller jämnt! Härligt att kunna sitta ute också. Men det var nog nästan rekordvarmt igår. Jättvacker blombild i tackkortet!

     
    • Suttecity

      1 juni, 2016 at 10:48

      Älskar våra knölbegonior och speciellt denna så den fick det bli på kortet 🙂
      Alltid roligt att bli grattad! 🙂

       
  3. Gunvor Persson

    1 juni, 2016 at 19:24

    Grattis 🙂 …

     

Kommentera

 
