RSS

Onsdagen blev fulltecknad

09 Jun

och det blev lite brådis iväg till stan då kiropraktorn ringde och undrade om jag kunde komma 30 min tidigare än avtalat. Verkligen swosh iväg då klockan då var 11:15 och en minut över 12 var jag där och hade hunnit kissa 🙂 Det var verkligen behövligt och han gav sig inte innan det låg rätt och det var brôte även i nacken, men nu går det att gå i och ur bilen utan problem. Skönt. Men uj så mör man är i muskler och leder efter behandlingen.. Välbehövlig massage fick jag också efteråt.

Vi for iväg till Bergvik och käkade lunch, gick en runda på grön/gula skylten och sedan in på Coop. Vi var klara 30 min innan jag skulle lämna blod men det var inga problem att komma in så vi kom iväg tidigare och jag hoppade av i Storbyn då vi skulle hjälpa I med att fixa inför sonens student idag torsdag. Tycker inte det är SÅ längesedan hon satt och ammade honom i lägenheten, men 18 år sa bara atjo vad det verkar. Syrran och Lilla E kom också så de fixade servetter och dukning och jag ägnade mig åt blomsterdekorationerna. Inte I’s område så hon tog in hjälp 🙂 Hon hade köpt tre färdiga buketter i mataffären och informerade om hur hon tänkt sig i antal och matchning i de små glasskålarna och sedan var det till att klura så att det skulle räcka och matcha. Gick ut i trädgården och klippte en stor hög med vinbärsblad och tog även med löv från eken de har så det fick bli grönt i botten. När de 5 små uppsättningarna var klara hade jag blomster över så jag fick en större skål och fixade till resten och den skall stå på serveringsbordet. Blev nöjd utifrån med det jag hade att jobba med och hoppas att det står sig tills i eftermiddag när det är dags.
Blommor
Två nååågot stressade damer skulle på 9:ornas avskedsmiddag på skolan och ja Smulans humör är inte att leka med – men hon blev nog medveten om vad jag tyckte 🙂 Klarar inte mycket stress och ve och fasa så krånglade en lösögonfrans och hon hade glömt silikoninläggen till styltskorna så det var livet till låns där ett tag. Jag koncentrerade mig på blomstren jag 🙂 Men lite foton fick vi ta – under protest 😀 .

Fick inte till skärpan på lilla kameran som envisas med att bladen bakom var vad som gällde, men jag tycker att bilden blev fin. Hon börjar bli en vacker ung dam, lillsnorpan ♥
De hade i alla fall en trevlig kväll vad syrran förstod på det fåordiga SMSet
Nathalie oval gausisk

 
1 kommentar

Publicerat av på 9 juni, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Onsdagen blev fulltecknad

  1. hellen64

    10 juni, 2016 at 10:13

    Superfina dekorationer!!

     

Kommentera

 
