RSS

En kylig examensdag

10 Jun

blev det och kyrkan ligger på höjden och det snor kallt vart än man står. +7 grader när vi åkte så här blev det inga tunna sommarkläder för min del inte.

Lyckades ställa klockan en timme för tidigt… och sedan gick det inte att somna om så det var ingen tidsbrist direkt innan vi kom iväg.

Lilla E’s avslutning var kl 10 och Smulans kl 11 så det blev ett par timmar på rumpan i kyrkan. Kallt som skrutt ute och pôtthett inne i kyrkan. Jag fotade så gott det gick och det är en otroligt svårfotad kyrka då det är fönster överallt, stolpar och idag även mikrofonstativ och folk gick framför så det blev jämt ingen ordning på något. Men några lyckade knäpp blev det ändå så de får lite minnen med sig.

E går ur 4:an och Smulan tog grundenten – fatta att hon redan gjort 9 år… jag hänger inte med, så är det bara.

LillaE160610
Vår egen sommarflicka redo för sommarlovet

Nattis-och-Nils
N hade avslutning tidigare i veckan så han var med idag när Smulan tog grundenten. De är ju så söta ihop 🙂 De for vidare hem till honom efter lunchen för studentfirande men vi hann se dem en liten stund i alla fall

Lena-och-Bettan-160609
När jag tittade bland bilderna upptäckte jag de här två 🙂 Det var visst min kamera som I tog kort med 🙂 Mamsen och jag.

Syrran gjorde premiär som smörgåstårtebagare och det kan jag säga att hon kommer får göra flera gånger! Supergod var den och inte en gnutta majonäs så långt smaklökarna nådde. Saftig och smakrik och gjord på Hönökaka så den var hur saftig som helst. Mums
tarta.gif
Vi har grillat lite här ikväll och nu har Vita Huset gått hem till sig. Mitt sommarlov börjar också nu, inget speciellt inbokat och nu får man sova hur länge man vill på mornarna. Ja söndag är det bokat för Lilla E skall göra körprov på ponnytravet, men det blir en liten familjeutflykt så det skall bli roligt.

 

 
1 kommentar

Publicerat av på 10 juni, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “En kylig examensdag

  1. Znogge

    11 juni, 2016 at 11:15

    Vilken trevlig dag och vilka fina bilder på er alla 😀

    Kram

     

Kommentera

 
