RSS

Släktforskningen

11 Jun

tog hela eftermiddagen i anspråk – tur att jag härjade i trädgården innan vi började 🙂

Mammas mormor Hanna har – visade det sig – en hel drös med kusiner och av 9 st på en mosters sida har 6 st emigrerat och ej återvänt till Sverige så nu har vi att göra om vi skall rota tag på vart de hamnade i USA. Man glömmer både tid och rum och nu går ögonen i kors och man börjar blanda ihop folk 🙂 Men givande på många sätt och jag fick hjälp av vår lille Guru Olle som visade oss nyheter och jag skall komplettera Arkiv digital med nya Beta där även folkräkningarna 1950 och 1960 finns med. Guld värt, även tidigare folkräkning så där hittade vi de två vi tappade bort och de hade emigrerat och en av flickorna hamnade som fosterbarn också. Ja de är mycket att hitta i släktleden och släkten blir bara större och större 🙂

Trädgården fick sitt som sagt. Satte ner Paradisbusken uppe vid Friggan och så slog jag långa gräset när jag ändå hade klipparen med mig. Klippa bort överblommat, vattna i växthuset och klippa gräset mot grannen. Middag i Vita Huset och sedan hem och släktforska igen 🙂 Nu får det vara nog för idag. Over and out.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 11 juni, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Släktforskningen

  1. Znogge

    12 juni, 2016 at 13:06

    Kan tänka mig att det är lätt att man fastnar när man väl börjar komma på djupet och hittar nya trådar. Vi har en rejäl släktbok så någon har redan gjort jobbet åt oss. Smidigt och bra på ett sätt 😉

    Ha en fin söndag!

     
    • Suttecity

      12 juni, 2016 at 18:47

      Jo att ha det gjort är smidigt MEN det är SÅ roligt att göra jobbet! Blev allt några timmar även idag 🙂

       

Kommentera

 
