RSS

Återseenden

12 Jun

får bli ordet för dagen.

Efter Travskolan åt vi hela högen på Bergvik och när jag skulle gå satt min fd kollega och spelarkompis H med sin fru där och jag har inte sett honom på säkert 10 år. Henne har jag mött då hon dansade linedance för mig. De var sig lika så en liten pratstund och sedan vinkade jag hej då. Vi har varandra på fejjan så lite kontakt har vi ändå, men roligt att ses.

När vi nästan var hemma så plingade det på Messenger och det var frugan till min RGRM-kollega i styrelsen som undrade om vi ville ha fikabesök då de var i lilla grannstaden på väg hem till kusten och självklart ville jag träffa dem! Så 30 min senare var de här och oj så gott att få sitta och prata bort en stund. De har aldrig varit här men nu så vet de vart min brevlåda bor och jag hoppas få se dem fler gånger. Har vi nu tur och det blir sprätt på RGRM när forskningen blir presenterad misstänker jag att vi kommer ses väldigt ofta. Inte mig emot! De var här en dryg timme innan de for hemåt.

Kl 0900 for alltså hela högen till Färjestadstravets travskola  då lilla E hade selning och körtestet kvar för att få järnmärket (steg 1) och det var söta små hästar de fick har. Lemon var en cool kille som lät sig borstas och selas. Lyckades visst ta en bild när han gäspade 🙂
Lemon gäspar.jpg
E inledde körningen och klarade banan perfekt och alla bollar var kvar på konerna så det blev applåder givetvis. De var 6 st på 3 hästar och alla klarade banan men de andra hästarna var småtrötta och mellanponnyn tyckte det var roligare att käka gräs så den avgick från banan men de som körde klarade banan till slut. Så nu har hon diplom och märke säkrat. Tror det är järn, koppar, brons, silver och sedan osäker på om det blir amatörlicens på det – så det är några terminer kvar och vi får väl se om intresset hänger i. Veckan före midsommar blir det hip hop läger – spörres om hon gillar det bättre än showdansen. Tror att det passar vår lilla hoppetossa väldigt bra med hip hop 🙂 De får en av killarna från Bounce som tränare så jag hoppas verkligen hon får en bra vecka.

Vi for till Bergvik före de andra – var lite trött på’t och orkade inte kolla när de skulle sela av, vet, borde väl stanna men mor, far och bästisen stannade så jag tror hon klarade sig. Vi handlade på ICA Maxi och timade de andras ankomst så vi kunde beställa maten och äta tillsammans. Jan, mamma och jag for hemåt och tjejerna shoppade en stund innan de åkte hem. Amigo var ensam så vi for hem så att han slapp vara själv för länge. Om han var glad när vi kom tillbaka? Gissa! 🙂

Mamma for iväg till logen i storbyn kl 17 då det blir gentjänst på förra veckans ledighet i korvboa. Hon jobbar ordinarie pass även nästa söndag så det blir jobbarsöndag två veckor i rad. Själv har jag fortsatt med släktforskningen och två timmar bara försvinner. Köpte till nya abonnemanget för att hitta folkräkningarna 1880-1920 samt 1950 och 1960 och jäklar så mycket tid vi sparar!! Pang på och så angivet vilka husförhörslängder. Hittade ytterligare uppgifter på mostrar och farbror till mormors mor. 6 st till som emigrerat… hej hopp 🙂 Men nu har jag koll på alla hennes mostrar och morbröder och inga lösa trådar mer än de som flyttat då. Skall nu följa hennes kusiner som blev kvar och se hur långt fram till dags dato vi kan komma. Sherlockmössan på 🙂

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 12 juni, 2016 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Återseenden

  1. Znogge

    13 juni, 2016 at 19:13

    Vilken trevlig helg ni har haft! Lite gott och blandat på aktivitetsfronten minstsagt!

    Lycka till med släktforskningen 😀

     
    • Suttecity

      13 juni, 2016 at 19:18

      Ja det har varit fullt upp. Skönt med en dag hemmavid idag.

      Tackar! So far har vi hittat många nya släktingar genom nya söktegistret ☺ Folkräkningarna är guldgruvor för släktforskare ☺

       

Kommentera

 
