RSS

Småsegt

13 Jun

i kroppen i morse efter den långa turen med stavarna men jag kom igång så småningom och ägnade förmiddagen åt att klippa blommorna på penséerna och pysslade med ditten och datten ute. Skulle sedan lösa frågan med vatten vid stugan då rörkrökaren tog bort kopplingen till vattenutkastaren på utsidan så att sätta kopplingen på kranen inne i köket och sedan dra slangen genom fönstret när det behövs var planen. Vi hade en sådan när kidsen var små och skulle ha varmvatten i plaskpoolen. Men just den hittar jag inte.. och tror ni att någon av alla de jag hittade passade? Inte fanken. Vet inte hur många vändor jag gjorde mellan stor- och lillstugan och letade grejer. Tror att den i metall som sitter på gamla kranen passar men jag orkade inte få loss den, hittade inte rätt tång att vrida med och vanliga skiftnyckeln bara gled. Blev något irro så jag gav detta den till slut. Får köpa en när jag åker in till stan i morgon. Problemet löst. Hoppas jag.

Mamma och jag tog en stavtur och det blev genom byn, tog svängen genom grusgropen och tillbaka så 3000 steg blev det på den lilla svängen – fint det!

Efter lunch satte jag mig på klipparen och körde en dryg timme. Har nedersidan häcken och mot grannen kvar, men hoppas att Smulan tar det. Precis när jag klippt klart började det stänka och jag konstaterade att lite rôta skall en ha 🙂 Behövs verkligen regn för det är snustorrt. Blev inte så farligt tyckte jag och Amigo var hos oss och behövde gå en sväng så han viftade glatt på svansen när jag kopplade honom – men när vi kom av gårdsplanen kom det STORA dropparna och han gillar inte att få regn på öronen 🙂 Jag hade laddat med paraply så jag klarade mig men han stannade flera gånger, tittade på mig och försökte vända 🙂 Men jag peppade honom att gå vidare och då bara vräkte det ner. Han var ändå blöt vid det här laget så det var bara att trava på. Han satte sig under postlådorna när det var dags så han är inte dum inte 🙂 Lättare i magen blev han men ack så blöt. Väl hemma fick jag torka av honom lite så att han kunde göra ”torkar-racet” på mattorna. När jag skubbat runt med handduken var jag tvungen att skratta. Snacka om att han såg förnärmad ut 😀 ♥
Amigo 160613
Han sov mest resten av dagen och varvade med att spana efter matte som var med lillmattarna i stan nästan hela dagen. Men till slut kom hon äntligen hem och flocken var komplett. Mammas bäbis det 🙂
AMigo och mamma 160613.jpg
Kliade förstås i släktforskartarmen så lite mer har vi gjort och dubbelkollat och fått en hel del fram till dags dato tack vare folkräkningarna 1880-1920, 1950 och 1960 som man får tillgång till nu. Kollat via Birthday.se och hittade levande släktingar och även kontaktat kusinbarn på fejjan åt Astrid så får vi se om de hör av sig.

Småseg här på eftermiddagen efter klippningen och nu får det nog bli TV-fåtöljen resten av kvällen. Om det nu finns lite annat att titta på än fotboll. Det kvittar mig totalt. SVT1 och trädgårdsprogrammet får det nog bli.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 13 juni, 2016 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Småsegt

  1. bibbipson

    13 juni, 2016 at 22:35

    En sån sötnos! Ja, han såg verkligen förnärmad ut! Hihi. 🙂

     
  2. Ulla Axelson

    14 juni, 2016 at 22:19

    Verkar inte som du ligger på latsidan precis? Trodde du skulle ha lite semester. Ser fram emot zumban i september och passar på att önska trevlig och vilsam midsommar😜Ulla ax

     
    • Suttecity

      14 juni, 2016 at 22:34

      Du vet Ulla det är skillnad på jobb och jobb ☺ Har börjat få batterierna laddade igen och livsandarna börjar återvända och då vet du hur jag är ☺ Saknar oss allihop! Nu njuter vi av sommaren och laddar om för en härlig hösttermin med zumbagänget. Ha en go midsommar!! Kram

       

Kommentera

 
