RSS

Dagvilsen

15 Jun

kan man lugnt säga. Känns som lördag. Förvisso är det ”lill-lördag” men ändå…

Igår var mamma på bussresa med PRO och de hade det jättebra men hon var bra trött när hon kom hem. Själv hade jag kundmöte i stan då jag skulle se vad de behövde för att klara sin hemsida. Tjejen som kontaktat mig är en fd linedanceadept så det var roligt att ses igen. Var några år sedan nu även om vi har kontakt på fejjan. Var där ett par timmar och sedan for jag in på Blomsterlandet för att se om jag hittade en koppling till kökskranen som jag behöver men det fanns ingen. Dock fanns det ju mer blommor att komplettera med till urnor och annat 🙂
Komplettering
Letat efter Verbena i rätt lila nyans för samplantering med min vita stora surfina som jag fick av Zumba-gänget och nu så! Sedan ÄR jag helt enkelt superförtjust i de stora Knölbegoniorna och de två olika orange nyanserna fick kampera med en gul. Sedan sålde de petuniorna 3 för 50 kr och de tvåfärgade var så söta så det fick bli två sådana och en vit. Har ju röda i lådor och blomstolpen så lite variation är välkommet. Behöver köpa mer jord och kobaja på säck men det får bli i morgon när vi åker hem från stan.

Det var helt underbart väder igår kväll så syrran undrade om jag skulle med ut och vi slog till och travade runt tjärnen som gett namn åt byn. Det är fin grusväg runt då det bor folk lite här och där och då vi bor på höjden så blir det x-antal backar olika lutning så det tar bra och vi hade bra fart på fossingarna, åtminstone i början 🙂 Jag hade mina Bungy Pump-stavar och då kan jag gå hur mycket som helst. Blev riktigt svettig, man är inte så där tjosanambitiös med träningen men nu börjar livsandarna återvända så vi skall nog få fart på dödköttet igen 🙂

Idag har det varit rätt så lugnt tycker jag. Somnade om vid 07.00 så jag kom upp lite senare. Regntungt så skallen var lite däven. Efter lunch så gick jag över till sys och hjälpte henne att få över kontakter, SD-kort och lite annat så hon fick fart på nya mobilen. Lilla E får ta över hennes gamla då den förra hon hade var mer än sliten. Så nu är sys gamla ominstallerad och fixad för Lilla E. Måååånga bilder från datorn som skulle över i externa hårddisken så nu är allt klart. Tog sina timmar. Regnat lite men inte värst så det blev inte direkt blött.

Där blev det lite paus i bloggandet för kvällsmat och en rask promenad även ikväll men nu tog vi svängen förbi bygdegården och rundsvängen i grannbyn och tillbaka så bara 4700 steg och i stort sett slätt hela vägen så det blev lite skonsammare mot de motiga backarna runt tjärnen. Hade Smulan med oss. Inget gladpiller direkt… trulig 16 åring to be. Voj voj. Snacka om att vara uttråkad… själv blir jag mest irro när de har den attityden. Slutade med att hon gick några meter före oss så vi var mossigt tråkiga och jobbiga vad det verkar. Nåja. Pojkvännen borta 12 dagar gud bevars. Halva tiden har inte gått… blir skoj detta 🙂

Avslutar med ett foto av våra germanica-iris som samkör med klockrankan i rabatten. Blev riktigt fint 🙂
Germanica

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 juni, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
