RSS

Dagstur

16 Jun

till stan med omnejd blev det för mor och mig.

Ibland får man vara lite fiffig för att få någon att hänga med på någon hen aldrig gjort förut och så var det idag för jag fick med mamma till M-L som jag nu varit hos tre gånger på lika många år för ett medialt samtal. Vi var båda nöjda när vi gick därifrån och har en hel del att fundera på och landa i men klara besked uppskattas och rara besök och enskilda och även gemensamma hälsningar fick vi båda två ♥ . Lite lustig, eller vad man skall säga, är att de tog upp vattenskadan – klockrent kan jag säga. Två ord gäller för detta – Tillit och Tålamod….  Mina specialiteter .. not 😀

För min del är det väl mer att få bekräftelse på det jag har känt på mig och emellanåt inte kan bena ut själv, så funkar jag. Alltid lättare att känna in för andra än för en själv. Hjälp till självhjälp kan man väl kalla det. Så en gång per år eller vartannat brukar jag försöka komma iväg och M-L är väldigt klockren på att få kontakt med anhöriga. Andra mediala jobbar på andra sätt så hon passar mig bäst, just nu i alla fall med den biten.

Sedan får ju var och en välja vad man vill tro på. Vissa tror på Gud, andra på Robert Lind i Kramfors. Jag vet ju i alla fall vad jag har varit med om och upplever/ser/känner, så får andra tycka och tro vad man vill. Jag prånglar inte detta på någon men då förväntar jag mig samma tillbaka då ingen kan ta ifrån mig det jag upplevt/upplever. Var och en bli salig på sin tro, eller hur det nu brukar sägas.

Vi tog Ö&B som ligger på hemväg och sedan blev det stopp på Bergvik när vi kom tillbaka till stan. Jag gjorde racet på Clas Ohlson och mamma valde Kapp Ahl – våra intressen är olika 🙂 Jag fick med mig universalkopplingen till kranen/trädgårdsslangen så nu kan vi åter vattna vid stugan via slangen och även kunna använda högtrycken till biltvätt mm.

Vi hade, kors i taket, kommit ihåg att ta med säckarna med kläder så vi svängde förbi och lämnade in dem på Östpendeln så de får göra nytta för andra än att ta plats i vår garderob. Jag tog racet genom Rusta som ligger intill och mamma började handla på Willys så det hanns med lite av varje 🙂 Tog även svängen in på lill-ICA på vägen hem för det djupfrysta då jag även skulle ha 5 säckar jord och en kobaja. Bilen blev lite baktung 🙂 In på PRO-lokalen när vi kom till Storbyn för att hämta grejerna till korvmojjen och lotteriet på söndag och bilen fick full tank, sedan stångrakt hem.

Varmt och småklibbigt men solen har varit framme nästan hela dagen. Det behövs regn så det hoppas jag att det kommer i natt. Nu tänker jag ha ledigt och göra sådant jag tycker är roligt. Ett bra budskap från förmiddagens samtal 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 16 juni, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
