RSS

Trädgårdsdag

17 Jun

blev det när det slutade regna. Jösses vilken luftfuktighet. Men solen kom fram och jag har satt blommorna jag köpte och flytta om och fördelat lite mellan lådor och urnor. Även grävt upp och tagit bort gräset där jag skall ha odlingstårtan jag fick i födelsedagspresent. Jädrar vad torrt… kruttort. Dammade så in i hoppsan. Men nu är barkduken på plats och tre säckar jord ligger i nedre ringen. Mer behövs. Det hinns, men skönt att det är klart. Svettigt och härligt att kroppjobba. Solen har tagit bra känner jag i nacken.

Nu skall vi traska över till Vita Huset för pizza. I morgon väntar vi in gudbarnen med moder – längtar!!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 juni, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
