RSS

Lördagen som bara försvann

18 Jun

Blev administration för distriktet några timmar på förmiddagen och förstås Melodikrysset. När vi käkat lunch kom mammas kusin m fru på besök, alltid gott att ses och mycket att prata om och vid 15-tiden kom gudbarnen med moder och ja det är gott att ha familjen samlad. Vi tog en promenix lillturen runt tjärnen med vovven som höll på att gå i spinn då vi träffade lilla granntiken – som löper – hjälp mig väl men vi fick väl med honom till slut 🙂

Jag har grillat och under tiden så fixade jag med blommor som sett bättre dagar som L hade med sig från affären. Brukar få lite projekt men de flesta överlever så nu får vi se. De får passande bo i min nyanlagda odlingstårta 🙂 Så behöver jag inte tänka på den mer i år. Tre rosor var med. Lite T L C på dem så skall vi nog få fart på dem. Ny jord och gödning så piggar det mesta på sig. Brukar kunna få det mesta att överlev. Förutom den förpinkade dyra japanska lönnen… den kom igång i våras men sedan bara dödde den.

Nu blir det nog UNO-mästerskap misstänker jag. Sköter protokollet som vanligt. Är ingen fan av spel jag.. Svejs!

 
6 kommentarer

Publicerat av på 18 juni, 2016 i Vardagsinlägg

 

6 svar till “Lördagen som bara försvann

  1. Znogge

    19 juni, 2016 at 11:42

    Med gröna fingrar kan man göra underverk med många växter! Tyvärr är mina inte så bra…

    Trevlig söndag!

     
    • Suttecity

      19 juni, 2016 at 11:44

      Finns växter som överlever ogröna fingrar ☺ Same to U!

       
  2. Kvinnotankar

    19 juni, 2016 at 11:53

    Har en Japansk Lönn på baksidan, men jag kan inte ta åt mig äran av detta. Det fanns när vi flyttade in. Den lyser så jättevackert när solen lyser igenom bladverket!

     
    • Suttecity

      19 juni, 2016 at 13:30

      Vi har inte zon för den så jag vinterförvarade den och den kom igång jättefint i våras. Men så en dag började allt torka ihop. Såg ingen ohyra och grenarna kändes inte torra först men tilll slut var det bara torrt. Värt ett försök men skall jag ha de växter jag vill får jag nog flytta till zon 1 el 2 ☺

       
      • Kvinnotankar

        20 juni, 2016 at 09:47

        Vi räknas tydligen som tvåa trots att vi ligger insprängda mellan 3 och 4:or 🙂 Vattnet i Vänern gör att vi har varmare hos oss. Har jag precis läst och lärt 😉

         
      • Suttecity

        20 juni, 2016 at 09:50

        Ja vatten kan göra mycket! Har 5 mil till Vänern så det får väl bli Hammarö eller nå’t om jag skall få zon 1-2 🙂

         

Kommentera

 
