RSS

Småsliten

20 Jun

i fötter, fotleder och knän känner jag. Efter att ha varit vaken ett par gånger onödigt tidigt somnade jag om och vaknade inte förrän vid 08:30 så det blev sen frukost idag. På fm gick jag ut och började med blommorna då det äntligen börjat blåsa och detta innebär inga som helst knott. Tumme upp på den! Då kom syrran och L och undrade om jag skulle med på en promenix och så fick det bli så jag greppade mina bungy pump-stavar och så bar det iväg. 1,5 h senare kom vi hem och hujsan så svettigt det blev 🙂 Knatade på i bra tempo emellanåt också så det känns rejält i kroppen. Det är ju så jäkla gôtt å gå men det straffar sig med stela och ömma leder och under fötterna är det inte heller så najs men det går över. Man vet ju vad man har gjort.

Vid 13-tiden for syrran, lilla E och gudsonen till stan då lilla E börjar sitt HipHop-läger idag  kl 14-16 som är varje dag fram tills på torsdag. Gudsonen är kvar fram tills Midsommar då L kommer tillbaka. Hon och Allie åkte hem här på eftermiddagen så nu blev det tomt igen.

Inte orkat med så mycket mer idag. Ägnat några timmar i trädgården med att vattna, ansa blommor i lådorna och annat småfix. Känns som söndag så nu är det upp och ner i dagvilsenheten igen. Men är man hemmavid får det ju blir som det blir. På torsdag skall jag i alla fall iväg och klippa mig. DET behövs. Redig pälsmössa på skallen.

Streamar P4 Plus på webben. Skönt med gamla goa låtar och att få lite paus i samplingsdjungeln. Smidigt med blåtands-högtalare. Skönt att ha musik rullandes och jag som är allätare gillar verkligen blandningen. Förvisso avsett för de som är 60+ men jag har aldrig haft musiksmak för min ålder så detta passar mig finfint 🙂

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 20 juni, 2016 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
