RSS

Själv är bästa dräng

21 Jun

eller hur det nu heter.

Fått ”gnerk” i min sovrumsdörr så det är inte lätt att smyga upp på nätterna längre om det behövs. Kom – kors i taket – ihåg under dagen att jag måste smörja gångjärnet. Tog med sprayen upp och såg att det är gamla gångjärn, de nya har ju oftast hål så att man kan spraya i men då var ju frågan hur faen få upp dörren nog mycket och samtidigt nå att ha i sprayen? Att be om help brukar sällan finnas i min tankevärld.

Men – ta daaa! Så såg jag hjälpen på hyllan i lilla hallen. Kroken till takluckan!
Krok.gif
Sagt och gjort. Kroken under dörren och så dra pinnen mot mig. Lyfte dörren perfekt, sedan en lätt akrobatisk övning upp med vänsterarmen och pricka lilla röret vid gångjärnet. Fasen vad jag kan 🙂 Nu går dörren tyst och bra. Häpp! 🙂

 
1 kommentar

Publicerat av på 21 juni, 2016 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Själv är bästa dräng

  1. Tant Otto

    22 juni, 2016 at 10:00

    Åh så smart ..jag har knirrande dörrar här hemma som jag tänkt smörja länge men det har inte blivit gjort..måste nog fixa det nu då vi har besök här i 5 veckor ..för det går inte att smyga precis med att man är vaken och uppe

     

Kommentera

 
